اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی 3 سال اخیر در خراسان جنوبی؛

اختلالات روانی در صدر مشکلات مردم است

خبرگزاری فارس: معاون امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی استان خراسان جنوبی گفت: طی سال‌های 87 تا 89، مشکلات روانی و اجتماعی بیشترین مشکلات مردم بوده است.

اختلالات روانی در صدر مشکلات مردم است
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، شهرام شیخانی پیش از ظهر امروز در نشست بررسی آسیب‌های اجتماعی استان اظهار داشت: در طبقه‌بندی مشکلات روانی و اجتماعی، مشکلات بین‌فردی، خلقی و اضطرابی بیشترین مشکلات و خواب، موقعیتی، عادتی و معنوی دراز مدت کمترین مشکلات را به خود اختصاص داده اند.
وی تصریح کرد: در بخش مشکلات بین فردی در سال‌های 87 تا 89 مشکلات با همسر بیشترین و مشکلات با همسال و زیر دست کمترین مشکلاتی بوده که توسط تماس گیرندگان با صدای مشاور مطرح شده است.
معاون امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی استان خراسان جنوبی ادامه داد: با بررسی تماس‌ها همچنین مشخص شد در بخش اختلالات روانی، اختلالات اضطرابی بیشترین مشکلات و اختلالات جسمی کمترین مشکلات افراد تماس گیرنده بوده است.
شیخانی درباره راهنمایی‌های ارائه شده توسط مشاوران این مرکز نیز گفت: تربیت کودک، نحوه برخورد با پرخاشگری، اعتیاد و بدرفتاری عاطفی بیشترین مواردی بوده که از مشاوران این مرکز راهنمایی خواسته شده و مواردی چون اوقات فراغت و بدرفتاری تحصیلی کمترین راهنمایی ارائه شده است؛ در طول این سه سال بررسی محتوایی مشخص شد زنان متأهل و گروه سنی 20 تا 29 سال بیشترین تماس را با این مرکز داشته‌اند.
معاون امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی استان خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین کمترین تماس با این مرکز مربوط گروه سنی بالای 60 سال بوده است؛ مقطع دیپلم و پیش دانشگاهی بیشترین تماس و مقطع پیش دبستانی کمترین تعداد تماس را به خود اختصاص داده است.
وی اظهار داشت: در سال 89 تعداد 5 هزار نفر و در پنج ماه نخست سال جاری بالغ بر یک‌هزار و 500 نفر با صدای مشاور 148 تماس گرفته و از خدمات این مرکز بهره‌مند شده‌اند.
انتهای پیام/خ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول