اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجلس شورای اسلامی:

آرامش روانی جامعه مبنای توسعه است

خبرگزاری فارس: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: آرامش روانی جامعه مبنای توسعه فرهنگی، اجتماعی و سیاسی جامعه است.

آرامش روانی جامعه مبنای توسعه است
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، علی لاریجانی عصر امروز در دیدار فرمانده نیروی انتظامی استان قم با تبریک دهه کرامت اظهار داشت: گزارشی که ارائه کردید نشان از افزایش صحت عمل در قم است که جای بسی خوشحالی است.
وی با بیان اینکه ناجا نیروی پرکار و دارای وظایف متعددی است افزود: برخی نقاط استان مامور استقرار نداشتید که کار لازمی به نظر می‌رسید.
رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نیروی انتظامی به دلیل آنکه ضابط اصلی قوه قضائیه است دارای مشکلات زیادی است و بنابراین باید همیشه در صحنه باشد.
وی ادامه داد: از سوی دیگر شما نماد اولیه‌ای هستید که هر شخصی در ورود به کشور یا شهر با آن روبه‌رو می‌شود و با مشاهده شما از وضعیت کشور برداشت می‌کند.
لاریجانی با ذکر اینکه سیمای رفتاری حکومت مقداری در کار شما متجلی است، گفت: همه باید محور قدرت باشند و نظم را در جامعه ایجاد کنند همچنین محور ادب باشند و مردم احترام و شعائر اسلامی را در رفتار ماموران ناجا ببینند.
وی ادامه داد: برخی جرائم مانند سرقت‌های مسلحانه و تجاوز به عنف که در کشور مشاهده می‌شود، خوشبختانه در قم کم است در حالی که اینها مضر بوده و ناجا باید با قاطعیت با آنها برخورد کند.
نماینده قم در مجلس با اشاره به برخورد قوه قضائیه با این دسته از مجرمان ابراز داشت: مسئله اساسی در این جرائم شخص نیست، بلکه برهم خوردن آرامش جامعه است وقتی مجرمان برخورد قاطع نبییند به گمان اینکه فضا آماده است، مرتکب جرم می‌شوند.
وی ادامه داد: آرامش روانی مبنای توسعه فرهنگی، اجتماعی و سیاسی جامعه است و بنابراین ناجا باید تلاش کند تا مردم آرامش و امنیت را در جامعه به خوبی احساس کنند.
لاریجانی در ادامه به قانون جدید راهنمایی و رانندگی اشاره کرد و گفت: این قانون بازدارنده است ولی درست اجرا کردن آن مهم است و نیروهای انتظامی از این نظر باید مورد ارزیابی قرار گیرند.
وی با اذعان به اینکه هنوز گره‌های کور در خیابان‌های قم مشاهده می‌شود عنوان کرد: قم هنوز با آن مطلوب فاصله دارد اما اگر ناجا قانون را درست اجرا کند مردم هم منظم خواهند شد.
انتهای پیام/ص20
 

 
 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول