اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نیشابور:

زیبنده بودن به جوهر اخلاق و دین لازمه سلامت روانی است

خبرگزاری فارس: فرماندار نیشابور گفت: پرهیزگاری و زیبنده بودن به جوهر اخلاق و دین، لازمه سلامت روانی است.

زیبنده بودن به جوهر اخلاق و دین لازمه سلامت روانی است
به گزارش خبرگزاری فارس از نیشابور، سیدجلال هاشمی عصر امروز در مراسم گرامیداشت هفته داوطلبان سلامت در فرهنگسرای سیمرغ نیشابور، اظهار داشت: یکی از چیزهایی که می‌تواند مشکلات اجتماعی را کم کند، واقف شدن زنان به حقوق خود در جامعه و خانواده است.
فرماندار نیشابور گفت: زنان باید از طرق مختلف چون مطالعه مطبوعات، سایت‌ها و کتاب و شرکت در کارگاه‌های آموزشی، معلومات بهداشتی خود را به‌روز کنند.
وی افزود: زنان داوطلب سلامت با ارتقای آموزش‌های خود می‌توانند در حوزه سلامت خانواده و بعد جامعه تأثیرگذار باشند.
رئیس کارگروه بهداشت و درمان نیشابور ادامه داد: پیشگیری در حوزه سلامت مقدم بر درمان است و داوطلبان سلامت این را باید مدنظر داشته باشند.
معاون استاندار خراسان رضوی گفت: پرهیزگاری و زیبنده بودن به جوهر اخلاق و دین، لازمه سلامت روانی است.
فرماندار نیشابور افزود: سلامت جسم مهم است اما سلامت روانی افراد مهم‌تر است.
هاشمی خاطرنشان کرد: اگر در حوزه سلامت بیشتر فعالیت شود، مشکلات اجتماعی مردم به حداقل می‌رسد.
وی با بیان اینکه اصولا رفتارهای مشارکتی از افراد با فرهنگ صادر می‌شود، یادآور شد: تا زمانی که ذهن‌ها با هم مطابقت نکنند نمی‌توانند صاحبان ذهن با هم مشارکت کنند.
وی با اشاره به تجربیات مختلف مدیریتی خود در شهرستان‌های مختلف، گفت: هیچ جایی مردمش به اندازه مردم نیشابور در حوزه‌های علمی، فرهنگی و اجتماعی مشارکت ندارند.
همچنین معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی نیشابور گفت: برنامه داوطلبان سلامت به تغییر نگرش و عملکرد مردم نسبت به توانایی بالقوه خود در راستای تغییر و بهبود شرایط زندگی کمک کرده است و اعتماد به نفس و اتکا به خود را در زنان و مردان رابط و خانوارهای تحت پوشش افزایش داده است.
محمدجعفر صادقی افزود: همچنین پیگیری مراقبت‌های بهداشتی خانوارها مانند پیگیری مراجعه کودکان زیر یک سال برای کنترل سلامتی آنها و سرشماری مرگ و میر، تولد و مهاجرت از وظایف آنها به شمار می‌رود.
این مقام بهداشتی نیشابور گفت: ‌داوطلبان سلامت به منظور ترویج رفتارهای سالم در جامعه، مهارت‌های بهداشتی درمانی را فرا می‌گیرند و در دوره‌های آموزشی مستمر بهداشتی ـ درمانی شرکت می‌کنند تا خانواده‌ها را به استفاده از تسهیلات مراکز تشویق کنند.
صادقی ادامه داد: دو هزار و 700 نفر داوطلب سلامت وابسته به این دانشکده در نقاط شهری، روستایی و عشایر در خدمت ارتقای سلامت جامعه خویش گام بر می‌دارند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول