اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول برگزاری نمایشگاه دائمی حجاب در آبادان خبر داد

برگزاری نمایشگاه حجاب و عفاف در پایانه مرز شلمچه

خبرگزاری فارس: مسئول برگزاری نمایشگاه دائمی حجاب در آبادان از برگزاری نمایشگاه حجاب و عفاف در پایانه مرز شلمچه خبر داد.

برگزاری نمایشگاه حجاب و عفاف در پایانه مرز شلمچه
زهرا موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: در ایام شهادت اباعبدالله‌الحسین (ع) و در راستای تببین فرهنگ حجاب و پوشش زن مسلمان، مجموعه نمایشگاه حجاب و عفاف از 20 دی‌ماه در پایانه شلمچه برگزار شده است.
وی هدف اصلی از برگزاری این نمایشگاه را ایجاد آگاهی به بانوان و تبیین موضوع "حجاب مصونیت است نه محدودیت" اعلام کرد و افزود: در این نمایشگاه غرفه‌های متعددی پیش‌بینی شده که از جمله آن‌ها می‌توان به فروشگاه لباس، انواع چادر و پوشش اسلامی، کتاب و محصولات فرهنگی، غرفه پوستر با محوریت حجاب اشاره کرد.
مسئول برگزاری نمایشگاه دائمی حجاب در آبادان ادامه داد: در این نمایشگاه انواع چادر، مقنعه و پوشش اسلامی با تخفیف ویژه و با طرح و ایده‌های جدید به علاقمندان ارائه می‌شود.
وی با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه‌های متعدد در مورد حجاب و عفاف کار ارزشمندی است و باید به صورت ملی و در سطح گسترده نیز برگزار شود، خاطرنشان کرد: امروز با توجه به وضعیت جوامع بشری و عقایدی که در آنها برای زیر سئوال بردن عفاف و حجاب حاکم است، ما هم باید با توجه به فرهنگی که داریم عفاف و حجاب را تبیین کنیم. 
موسوی اضافه کرد: البته فعالیت‌هایی که صورت می‌گیرد باید بررسی شود که چه اثراتی دارد و اثرات آنها مثبت یا سوء است و یا وضعیت اجتماعی را به سمتی می‌کشاند که بشریت بتواند جایگاه واقعی خودش را پیدا کند. 
وی با تأکید بر اینکه حجاب و عفاف فقط برای زن‌ها نیست، گفت: در جوامع اسلامی و شیعی عفاف و حجاب برای مردها هم هست و باید در مورد مردان هم این مسئله تبیین شود و مورد توجه قرار گیرد.
مسئول برگزاری نمایشگاه دائمی حجاب در آبادان با اشاره به ویژگی‌های منحصر به فرد نمایشگاه حجاب و عفاف گفت:‌ چیزی که در این نمایشگاه جمع‌آوری شده واقعا بدیع است و امیدواریم دیگران هم این راه ادامه دهند. 
وی با اشاره به اینکه زمان پایان کار نمایشگاه فعلا با توجه به استقبال مردم تعیین نشده، خاطرنشان کرد: حرکتی که در فرهنگ نوشتاری و دیداری آغاز شده باید ادامه پیدا کند و به نحوی این مسئله تبیین شود که جایگاه اجتماعی خود را در جوامع باز کند و ما حرف جدیدی در این حوزه داشته باشیم. 
موسوی با اشاره به ویژگی‌های غنی فرهنگ ایرانی و اسلامی گفت: ما فرهنگی داریم که برای همه مردم جهان قابل ارائه است و باید جوانان خودمان را هم نسبت به آن آشنا کنیم.
انتهای پیام/غ10/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول