اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته دفاع مقدس؛

نمایشگاه حجاب میراث ماندگار در اراک گشایش یافت

خبرگزاری فارس: مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی از برپایی نمایشگاه حجاب میراث ماندگار در کانون فرهنگی هنری شهید مهدوی، مسجد صاحب الزمان(عج) خبر داد.

نمایشگاه حجاب میراث ماندگار در اراک گشایش یافت
به گزارش خبرگزاری فارس از اراک به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی، حجت الاسلام مصطفی ذوالفقاری اظهار داشت: این نمایشگاه روز گذشته به همت کانون فرهنگی مسجد صاحب الزمان به مناسبت هفته دفاع مقدس گشایش یافت.
وی با اشاره به اهمیت عفاف و حجاب در جامعه به ویژه در بین نسل جوان افزود: در این نمایشگاه پوسترهای در حریم ریحانه به مدت یک هفته در کنار مسجد صاحب الزمان(عج) به نمایش در آمده است.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی ادامه داد: در این پوسترها عکس‌هایی از حجاب و پوشش زن مسلمان از صدر اسلام تا کنون و همچنین سخنان بزرگان و معصومین(ع) در رابطه با اهمیت حجاب به نمایش در آمده است.
ذوالفقاری با اشاره به هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره آن دلیر مردان اظهار داشت: در نمایشگاه حجاب میراث ماندگار علاوه بر پوسترهای عفاف و حجاب عکس شهدای شهرک شهید بهشتی در دوران دفاع مقدس نیز به نمایش گذاشته شده است.
 وی هدف از برپایی نمایشگاه عکس شهدا را آشنایی نسل جوان با جوانانی که در دوران دفاع مقدس دست از زندگی دنیا کشیده و با دلاوری و رشادت برای دفاع از میهن اسلامی و آسایش و آرامش امروز جامعه وارد جبهه های حق علیه باطل شدند، عنوان کرد.
ذوالفقاری ادامه داد: این نمایشگاه از اول مهر ماه سال جاری به مدت یک هفته در کنار مسجد صاحب الزمان(عج) شهر اراک هر روز صبح و عصر برای بازدید عموم دایر است.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی در ادامه  از آغاز فعالیت طلایه‌داران عفاف و حجاب همزمان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس در این استان خبر داد و بیان داشت:  11 نفر از بانوانی که در طرح طلایه‌داران عفاف و حجاب شرکت کردند فعالیت خود را در راستای تبلیغ و ترویج فرهنگ غنی اسلام و عفاف و حجاب آغاز کردند.
وی افزود: بانوان آموزش دیده در این دوره که به همت ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی برگزار شد با حضور در مساجد، پارک‌ها، مجامع عمومی، نمایشگاه‌های دینی و مذهبی در جمع بانوان به سخنرانی در خصوص فواید حجاب و آسیب‌هایی که دامنگیر افراد بدحجاب و بی‌بند و بار می‌شود، می‌پردازند.
ذوالفقاری گفت: بانوان شرکت کننده در طرح عفاف و حجاب در کارگا‌ه‌های آموزشی سیر تاریخ پوشش و عفاف در جهان و ایران، مدل‌های حجاب زنان مسلمان در قرن 21، عفاف در شعر پارسی و نیز بررسی ماجرای کشف حجاب در ایران و بررسی مدل‌های جدید حجاب اسلامی شرکت کردند.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی تصریح کرد: طلایه‌داران عفاف و حجاب در طول یک سال نیز با دریافت بسته‌های فرهنگی، کتاب، مقالات و جزوات کمک آموزشی به شکل غیرحضوری ادامه مباحث را آموزش می‌بینند.
نمایشگاه دفاع مقدس همزمان با هفته گرامیداشت دفاع مقدس از یکم تا هفتم مهر جنب تیپ یکم‌روح الله مرزیجران دایر است و دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی نیز با حضور در این نمایشگاه به معرفی آثار و دستاوردهای خود می‌پردازد.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول