اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به‌مناسبت ماه صفر

نمایشگاه حجاب و عفاف در آبادان برگزار شد

خبرگزاری فارس: مسئول برگزاری نمایشگاه دائمی حجاب و عفاف در آبادان گفت: به‌مناسبت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) و ماه‌های محرم و صفر نمایشگاه حجاب و عفاف در آبادان گشایش یافت.

نمایشگاه حجاب و عفاف در آبادان برگزار شد
زهرا موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار داشت: نگرش‌های متفاوت به مسئله حجاب به‌عنوان موضوع نه به عنوان مشکل، همواره مورد توجه صاحب‌نظران و اندیشمندان بوده اما پر واضح است که هر انسانی با هر ایده و دیدگاهی این مفهوم مشترک را در این زمینه می‌پذیرد که حجاب ذاتاً اعتقادی است و کاملاً مبنای دینی دارد.
وی افزود: این یک واقعیت است که طرح موضوع حجاب فقط به دین مبین اسلام منحصر نمی‌شود بلکه همه ادیان الهی به نوعی این مفهوم را مورد تأکید قرار داده و یا متذکر شده‌اند. 
مسئول برگزاری نمایشگاه دائمی حجاب و عفاف در آبادان تصریح کرد: اگر چه برخی از منتقدان، رعایت حجاب را برای مراعات کننده آن، زحمت می‌دانند اما معتقدین به آن، از حجابی که خود انتخاب کرده‌‌اند و بدان اعتقاد دارند، بسیار آن را لذت بخش می‌دانند.
وی ادامه داد: مسئله حجاب در جوامع غربی امری غیر قابل پذیرش و عاملی بازدارنده و محدودکننده به شمار می­رود به همین دلیل سال‌هاست که به تبلیغات و سیاه­نمایی در این زمینه پرداخته­ و برای تأثیر منفی بیشتر بر روی غیر مسلمانان از هر کوشش و صرف هزینه‌ای بازنمانده است.
موسوی با بیان اینکه با انقلاب اسلامی ایران و توصیه­های راهگشای امام راحل (ره) بر حضور مفید و مؤثر زنان تأکید شده و جمهوری اسلامی طی سالیان گذشته حضور زنان در مقاطع مختلف را تقویت کرده گفت: آمارهای قطعی و مستند نشان می‌دهد که با افزایش برهنگی وبی حجابی در جهان، طلاق و از هم گسیختگی زندگی زناشوئی به طور مداوم بالا رفته است.
وی بر اهمیت این موضوع در شهرستان نیز اشاره کرده و افزود: در این راستا نمایشگاه حجاب و عفاف به‌مناسبت ماه‌های محرم و صفر, با هدف معرفی، ترویج و اشاعه فرهنگ و اعتقاد دینی و اسلامی و همچنین به منظور آگاهی دادن به دانش‌آموزان و تبیین موضوع "حجاب مصونیت است نه محدودیت" برپا شده است.
مسئول برگزاری نمایشگاه دائمی حجاب و عفاف در آبادان عنوان کرد: در این نمایشگاه تصاویر و تاریخچه حجاب در ادیان، سیمای حجاب در شعر پارسی و پوشش در ادیان مختلف به نمایش گذاشته شده است.
وی ادامه داد: همچنین عفاف در قرآن، اثرات عفاف و حجاب از نگاه علمی، حجاب در قرن‌های مختلف، حجاب از منظر بزرگان و مشاهیر و... برخی از تصاویری است که در این نمایشگاه به معرض دید عموم گذاشته شده است.
موسوی با بیان اینکه در این نمایشگاه انواع مختلف چادر به نمایش گذاشته شده خاطرنشان کرد: نمایشگاه حجاب و عفاف به مدت یک هفته برای علاقه‌‌مندان دایر است.
وی در پایان گفت: امیدواریم این حرکت گامی مثبت و مؤثر در راستای درونی کردن فرهنگ حجاب و عفاف در منطقه باشد.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول