اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شادگان خواستار شد

تقویت حجاب و عفاف در دستگاه‌های اجرایی شادگان

خبرگزاری فارس: امام جمعه شادگان خواستار تقویت موازین حجاب و عفاف در دستگاه‌های اجرایی شهرستان به‌منظور درونی کردن این فرهنگ ارزشی در منطقه شد.

تقویت حجاب و عفاف در دستگاه‌های اجرایی شادگان
به گزارش خبرگزاری فارس از شادگان، حجت‌الاسلام احمد سواری ظهر امروز در جلسه ستاد صیانت از حقوق شهروندی که با حضور مسئولان محلی در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد با اشاره به وضعیت قابل قبول و بسیار خوب پوشش اسلامی و رعایت عفاف و حجاب دراین شهرستان، اظهار داشت: ما باید با انجام فعالیت‌هایی در زمینه آثار سوء بدحجابی در جامعه، زمینه لازم را به‌منظور پیشگیری از وقوع بدحجابی فراهم آوریم.
وی افزود: باید با آشنایی اقشار مختلف جامعه به‌خصوص خانواده‌ها با موازین عفاف و حجاب، با اهمیت رعایت حجاب و آسیب‌های عدم‌رعایت آن به‌صورت عملی و ملموس روبه‌رو شد.
امام جمعه شادگان تصریح کرد: در توسعه فرهنگ عفاف و حجاب لازم است میان فعالیت‌های فرهنگی، ارشادی و اجرایی، همسویی و هماهنگی وجود داشته باشد و برنامه‌ها و اقدامات انجام شده به صورتی مستمر مورد نظارت و ارزیابی قرار گیرد.
وی با بیان اینکه عفاف و حجاب از نتایج و مظاهر ایمان و تقوا بوده و برای تقویت آن باید در درجه اول به تحکیم ایمان و تقویت باورهای دینی افراد جامعه که در حکم روح و ریشه اخلاق و رفتار آنان است، توجه شود خاطرنشان کرد: در تبلیغ و ترویج عفاف و حجاب باید بیشتر به جنبه‌های مثبت تکیه شود و شیوه‌ها و طرز بیان دوستانه و مؤدبانه به کار گرفته شود.
به گفته وی واکنش نسبت به عدم‌رعایت عفاف و بی‌حجابی باید تابع مقررات و محدود به حدود قانون باشد و از برخوردهای خشن و اهانت آمیز خودداری شود.
سواری اصل اضافه کرد: مدیران و مسئولان باید از آگاهی و حساسیت لازم نسبت به مسئله عفاف و حجاب برخوردار باشند و مخصوصاً باید به آموزش صحیح مجریان تبلیغ و پاسداری از عفاف و حجاب اولویت داده شود.
وی همچنین عنوان کرد: در شهرسازی و معماری باید فرهنگ عفاف و حجاب مد نظر قرار گیرد و محیط کار و نوع برنامه‌ها و استفاده از وسایل و امکانات به نحوی نباشد که خود موجب اختلاط نامناسب زن و مرد شود.
وی در پایان نیز گفت: به موازات اهتمام نسبت به عفاف و حجاب و تبلیغ و ترویج آن باید تدابیری اتخاذ شود تا چادر و انواع لباس‌هایی که استفاده از آنها لازمه رعایت عفاف و حجاب است به آسانی و با هزینه‌ای معقول و منطقی قابل تأمین باشد.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول