اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت قزوین:

حماسه 9 دی ریشه فتنه را خشکاند

خبرگزاری قزوین: امام جمعه موقت قزوین گفت: حماسه 9 دی ریشه فتنه را خشکاند و در 9 دی ایمان، آگاهی و بصیرت موج می‌زد و وظیفه شناسی و احساس مسئولیت در برابر خدا و حق به نمایش گذاشته شد.

حماسه 9 دی ریشه فتنه را خشکاند
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام سید محمد حسن ابوترابی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قزوین بیان کرد: خداوند متعال در سوره والعصر به زمان سوگند یاد کرده است؛ بالاترین و با ارزش‌ترین سرمایه‌ای که در عالم ماده و جهان طبیعت در اختیار پدیده قرار داده شده است، زمان است.
وی ادامه داد: اگر زمان را از پدیده‌های مادی حذف کنیم، مساوی با نابودی آنهاست، زمان عبارت است از مقدار حرکت و تعداد حرکت او در این عالم میزان زمانی است که در اختیار او گذاشته شده است.
امام جمعه موقت قزوین اضافه کرد: هر که از این زمان بهتر استفاده کند به کمال بالاتری می‌رسد، خداوند به انسان دو نعمت بزرگ داده و اینگونه فرصت استفاده شایسته از زمان را در اختیار او قرار داده است که نخستین نعمت، عقل و نعمت شعور، درک و تحلیل است.
وی افزود: ما افعال مختلفی انجام می‌دهیم نظیر خوردن، آشامیدن و ارضاء غرائض و شهوات که در آن کارها حیوانات گوی سبقت را از ما ربوده‌اند ولی آنچه افعال ما را از افعال حیوانات متمایز می‌کند، پشتوانه عقلی فعل است بنابراین کار انسان باید مبتنی بر عقل باشد و این موضوع شامل همه افعال ارادی و اختیاری انسان می‌شود.
 
* انگیزه پاک و اخلاص عاشورا را ماندگار کرد
ابوترابی عنوان کرد: نعمت دوم اراده است که انسان تشخیص می‌دهد اقدام می‌کند، تشخیص می‌دهد، ایمان می‌آورد و حرکت می‌کند و بر اساس یک درک عقلانی و برهانی با معرفت قدم برمی‌دارد و این جایگاه انسانی است و ما باید آراسته شویم به این کمال تا از زمان بهترین بهره را برده و عمر را در خدمت عمل صالح متکی بر معرفت و علم قرار می‌دهیم.
وی با اشاره به آیه "الّا الّذین آمنوا و عَمِلوا الصّالحاتِ" در سوره والعصر تصریح کرد: عاشورا مصداق اقدام مبتنی بر ایمان، معرفت و دانش است و عمل صالح در کنار پشتوانه علمی و معرفتی از ویژگی انگیزه پاک برخوردار است و در واقع عمل صالح انگیزه الهی و عالی انسانی دارد.
نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: هر قدر انگیزه پاکیزه‌تر و در عمل نیز اخلاص بیشتر باشد انسان به کمال بالاتری می‌رسد و اوج می‌گیرد و کربلا اوج عمل صالح است.
وی یادآور شد: اینکه فریاد بلند عاشورا در تاریخ ماندگار است به این دلیل است که عمل صالح بوده و بهترین عمل در بهترین زمان با بالاترین انگیزه و اخلاص کربلا و عاشورا را ماندگار کرد و ان‌شاالله اینگونه حرکت کنیم زیرا تقوای الهی به معنای ایمان و عمل صالح است.
 
* رویارویی دنیای اسلام با استکبار براساس ایمان و عمل صالح است
ابوترابی ادامه داد: ایمان، معرفت و عمل صالح عناصری هستند که انقلاب مدیون آن است و بنیانگذار انقلاب اسلامی اگر راه مبارزه با استکبار، آمریکا و نظام سلطه را برگزید بر اساس ایمان و معرفت بود و مبارزه او عمل صالح تمام عیار و حرکت و همراهی ملت ایران بر اساس ایمان و عمل صالح بود و دفاع مقدس نیز جلوه‌ای از ایمان و عمل صالح است.
وی خطاب به نمازگزاران اعلام کرد: رویارویی دنیای اسلام با استکبار بر اساس ایمان و عمل صالح است و راهی است که شما فراروی جامعه بشری و دنیای اسلام قرار دادید و ما باید با این دو ابزار مسیر خود را تعیین کرده و حرکت کنیم.
امام جمعه موقت قزوین تصریح کرد: عظمت انقلاب در این دو حقیقت جلوه‌گر شده و به تعبیر مقام معظم رهبری سه عنصر اتحاد، حضور و آگاهی ریشه در ایمان و عمل صالح دارند، ایمان زمینه وحدت و انسجام را فراهم می‌کند و مردم باید وحدت در حول حق داشته باشند.
وی یادآور شد: ایمان یعنی شناخت حق، اعتقاد به حق، ایستادگی در کنار حق و دفاع از آن، آنچه امکان یک وحدت و انسجام ناگسستنی را فراهم می‌کند، ایمان است یعنی معرفت مبتنی بر علم و دانش و معرفت به دست آمده از عمل صالح که این انسان‌ها را مبدل به مشت گره شده می‌کند.
ابوترابی اضافه کرد: وحدت در عاشورا بین اصحاب امام حسین (ع) در تاریخ نمونه ندارد زیرا این انسان‌های کامل در قله ایمان قرار دارند و ایمان به مقام امامت، توحید، قیامت و حقانیت مبارزه با یزید را دارند.
 
* 9 دی نمایشی از وظیفه‌شناسی در برابر خدا و حق بود
وی گفت: ملت ما هرچه دارد در سایه ایمان است و با ایمان و معرفت باید به اتحاد رسید، ایمان وظیفه انسان را روشن می‌کند؛ ایمان می‌گوید ای انسان تو در برابر مسلمانان جهان مسئول هستی و یا این رزمنده تو در برابر ملت ایران مسئولیت داری و باید در جبهه نبرد حاضر شوی و اینکه خیل عظیمی از رزمندگان، آزادگان و از ارتش و سپاه در جبهه‌های جنگ حضور یافتند راهی بود که ایمان به آنها نشان داد.
نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی افزود: دفاع مقدس عمل مبتنی بر معرفت بود و عظمتی خلق کرد و با توجه به " و تواصوا بالحق" در سوره والعصر، جامعه مومن همدیگر را به استوار بودن و در کنار حق بودن توصیه می‌کند.
وی اعلام کرد: 9 دی تجلی دیگری از "تواصوا بالحق و تواصوا بالصبر" بود و سه عنصر اتحاد، حضور و آگاهی در 9 دی موج می‌زد و به بیان زیبای رهبر انقلاب، اتحاد دارند زیرا ایمان به خدا دارند و حضور پیدا کردند، ایمان تکلیف آنها را روشن کرده بود و برابر جریان انحرافی وابسته به اردوگاه استکبار ایستادند و این حضور با بصیرت بود.
ابوترابی خاطر نشان کرد: در حماسه 9 دی مردم، اردوگاه حق و وابسته به استکبار را شناختند و کنار حق ایستادند و ریشه فتنه را خشکاندند و در 9 دی، ایمان، آگاهی و بصیرت موج می‌زد و وظیفه شناسی و احساس مسئولت در برابر خدا و حق به نمایش گذاشته شد.
 
* نقش شهید تهرانی مقدم در قدرت بازدارندگی کشور ماندگار است
 وی در ادامه با اشاره به چهلمین روز شهادت شهید تهرانی مقدم بیان کرد: شهید تهرانی مقدم که چهلمین روز شهادت اوست، عنصر نمونه از ایمان و عمل صالح  و یک شخصیت ممتاز تربیت شده در فرهنگ قرآن است، او نشان داد حیات در تاروپود ایران جاری است و آنها مردانی بودند که خطرات را شکافتند و جان خود را در معرض فداکاری قرار دادند.
امام جمعه موقت قزوین تأکید کرد: اگر او ستاره پرفروغی در آسمان دفاع از کشور و خورشید دیگری از نسل فداکار می‌شود برای آن است که تفسیر کریمه "الّا الّذین آمنوا و عَمِلوا الصّالحاتِ" است بنابراین نقش بی‌بدیلی در خلق اقتدار حقیقی ایفا کرد.
ابوترابی افزود: نقش او در قدرت بازدارندگی کشور و در عرصه توپخانه و موشکی ماندگار و ارزشمند است، نقش استثنایی که مصداق " تواصوا بالحق و تواصوا بالصبر" است.
 
* ایران به واسطه طهارت نظام در اوج امنیت است
وی با اشاره به امنیت بالا در ایران بیان کرد: اگر آمریکا  قدرت شیطانی زیاده‌خواه بر کشور و ملتی سلطه یابد، چه می‌کند؟ اگر با حضور موثر جمهوری اسلامی ایران زمینه به قدرت رسیدن جریان انقلابی در عراق و حضور شخصیتی چون نوری مالکی فراهم نمی‌شد چه افرادی زمام قدرت را در عراق در دست می‌گرفتند؟ کسانی که نقش تعیین کننده در انفجارها و کشتار مردم دارند.
نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: چرا ایران اسلامی در اوج امنیت است؟ یکی از علل آن طهارت نظام و طهارت مدیریت سیاسی نظام است.
 وی در ادامه به ابقای استاندار قزوین اشاره کرد و توضیح داد: بنده با توجه به واقعیت‌هایی که در دو استان قزوین و سیستان و بلوچستان بود، در خطبه‌های نماز جمعه قبلی اشاراتی را کردم که دو مدیر ارشد استان که از لحاظ تجربه موفق و کارایی قابل دفاعی دارند چرا جابه‌جا شوند.
ابوترابی ادامه داد: وقتی ارزیابی مدیران استان، نمایندگان مردم استان در مجلس در دو استان و ارزیابی مسئولان ارشد وزارت کشور آن است که این دو استاندار در جایگاه مدیریت ارشد دو استان توفیقات ارزشمندی را داشتند و می‌توانند با این تجارب سکان‌داری شایسته‌ای باشند چرا باید جابه‌جا شوند؟
وی خاطر نشان کرد: خوشبختانه استدلال‌ها مورد بررسی قرار گرفت در دولت و رئیس جمهور وقتی به این نتیجه رسیدند که انجام وظیفه دو استاندار در استان‌های قزوین و سیستان بلوچستان به نفع مردم، دو استان و کشور است زمینه ابقای آنها را در حوزه مسئولیت‌شان فراهم آوردند.
امام جمعه موقت قزوین اضافه کرد: بنابراین بنده از سوی شما مردم از رئیس جمهور محترم و دولت برای اتخاذ این تصمیم تشکر کرده و برای آقای عجم استاندار قزوین آرزوی موفقیت دارم و در این مدت نیز ایشان با قوت مسئولیت مدیریت اجرایی استان را در دست داشتند و ان‌شاالله با کوله‌باری از تجارب ارزشمند این راه را ادامه می‌دهند و با همراهی نمایندگان و مدیران این استان که جایگاهی ویژه و برجسته دارد، راه خود را تداوم می‌بخشند.
 
* حوزه و دانشگاه زمینه اقتدار نظام را فراهم کرده است
وی در ادامه با اشاره به روز وحدت حوزه و دانشگاه گفت: شهادت استاد بزرگ حوزه و دانشگاه آیت‌الله مفتح را محضر ملت عزیز تبریک و تسلیت می‌گویم، سالروز شهادت ایشان روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شده است و امیدواریم شاهد تحکیم پیوند این دو نهاد باشیم زیرا این دو نهاد بالنده و علمی کشور مانند دو بال زمینه رشد و اقتدار نظام را فراهم کردند و امروز در سایه مدیریت شایسته مرجع تقلید تربیت شده در حوزه‌های علمیه و مکتب امام صادق (ع) امکان رشد علوم دانشگاهی نیز فراهم شده است.
ابوترابی تأکید کرد: قزوین در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی از آموزش عالی یک مجمع عالی دهخدا را داشت با کمتر از 500 دانشجوی کارشناسی در چند رشته محدود علوم انسانی و به برکت مدیریت نظام سیاسی برآمده از مکتب فقاهت از مکتب امام صادق (ع)، امروز استان قزوین 100 هزار دانشجو دارد که در رشته‌های مختلف و مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا تحصیل می‌کنند.
وی خاطر نشان کرد: این علم متراکم در حوزه و دانش جلوه‌ای از علم امام محمد باقر (ع) است که ولادت این امام بزرگوار را نیز تبریک می‌گویم.
امام جمعه موقت قزوین با اشاره به روز ملی ثبت احوال افزود: ثبت احول یک نهاد مهم و کلیدی است و کارهای بزرگی را انجام داده است و اقداماتی نظیر کارت هوشمند ملی و شناسنامه مکانیزه نیز در دستور کار آنها قرار دارد و آرزوی موفقیت برای کارکنان این نهاد داریم.
وی با تبریک میلاد حضرت عیسی (ع) عنوان کرد: میلاد حضرت مسیح را به موحدان عالم و پیروان راستین آن، مسیحیان و مسلمانان پیرو پیامبران بزرگ الهی تبریک می‌گوییم.
انتهای پیام/خ۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول