اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه چرام:

9 دی سالروز مرگ فتنه‌ و فتنه‌گری در ایران است

خبرگزاری فارس: امام جمعه چرام از 9 دی با عنوان سال‌روز مرگ فتنه و فتنه‌‌گری در ایران اسلامی یاد کرد.

9 دی سالروز مرگ فتنه‌ و فتنه‌گری در ایران است
به گزارش خبرگزاری فارس از چرام، حجت‌الاسلام جعفر طزری امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر به آغاز ثبت‌نام از کاندیداهای مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: انتخابات در نظام جمهوری اسلامی نشانه کامل مردم‌سالاری دینی بوده و کسانی که در این عرصه خود را به معرض رای مردم می‌گذارند باید با نیت خدمت به مردم وارد صحنه شوند.
امام جمعه چرام در ادامه افزود: در نظام اسلامی اگر کسی به دنبال پست و مقام باشد مردم چنین فردی را در کمترین زمان ممکن از سیستم خارج می‌کنند و اجازه نخواهند داد برخی افراد از این جایگاه سوءاستفاده کنند.
طزری به روز تاریخی 9دی‌ماه اشاره کرد و گفت: در آستانه روز بصیرت قرار داریم و باید سعی کنیم خاطره این روز بزرگ را با عظمت و شکوه خاصی پاس بداریم.
خطیب جمعه شهر چرام افزود: این روز در تاریخ جمهوری اسلامی برگ زرینی از حماسه و هوشیاری است و در این روز مردم با حضوری پرشکوه از روی اخلاص و بصیرت وارد میدان شدند و طومار فتنه‌گران را در هم پیچیدند.
طزری، 9 دی را روز واقعی مرگ فتنه و فتنه‌گری در ایران اسلامی معرفی کرد و گفت: در این روز طومار فتنه‌گران برای همیشه در هم پیچیده شد.
وی به هفته ثبت احوال اشاره کرد و گفت: امروز هویت هر فرد در جامعه در گرو شناسنامه و کارت ملی بوده و این امر بزرگ بر عهده خدمتگزاران مردم در ثبت احوال است که همه باید با این دستگاه تعامل داشته باشیم.
وی با انتقاد از انتخاب اسامی غیر اسلامی توسط برخی برای فرزندان خود تاکید کرد: ثبت احوال نیز باید از پذیرش چنین اسامی خودداری کند.
طزری با اشاره به نزدیک بودن روز نهضت سوادآموزی ابراز داشت: نهضت سوادآموزی میراث گرانبهای امام راحل بوده که موجب شد بی‌سوادی در کشور ریشه‌کن شده و بسیاری از افراد که به دلایل مختلف موفق به تحصیل نشده بودند از این نعمت بزرگ برخوردار شوند.
امام جمعه چرام با بیان اینکه علم و تحصیل سن و جنس نمی‌شناسد، عنوان کرد: انسان باسواد می‌تواند در همه امور راهنمای خود و دیگران باشد.
طزری از اجرای مرحله دوم مقررات راهنمایی و رانندگی سخن به میان آورد و گفت: در کشور ما آمار تلفات از طریق تصادف و سوانح رانندگی بسیار بوده و بیشتر این تلفات بر اثر رعایت نکردن مقررات و قوانین راهنمایی و رانندگی است.
وی تصریح کرد: تخلف از قوانین نه تنها از لحاظ شرعی حرام است بلکه موجب از بین رفتن افراد و متلاشی شدن خانواده‌ها می‌شود که امیدواریم با استفاده از اهرم‌های این قانون هر روز بیش از گذشته شاهد قانون‌مداری از سوی رانندگان باشیم.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول