اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نوشهر:

9 دی برای حمایت از ولی فقیه بود

خبرگزاری فارس: امام جمعه نوشهر گفت: حادثه نهم دی ماه سال 88 برای حمایت از نظام، ولایت فقیه و محکوم کردن فتنه گران به وجود آمد.

9 دی برای حمایت از ولی فقیه بود
به گزارش خبرگزاری فارس از نوشهر، حجت‌الاسلام محمود مشایخ امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه نوشهر با اشاره به درپیش بودن انتخابات مجلس، انتخابات را فرصتی برای رسوخ دشمن به بدنه ملت عنوان کرد و بیان داشت: دشمن درصدد است تا در این عرصه اخلال و بی‌نظمی ایجاد کند.
وی با اشاره به فتنه سال 88 در زمان انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: کسانی که به واسطه دشمنی با نظام مقدس جمهوری اسلامی با حمایت دشمنان خارج از کشور از آنان سعی در راه‌اندازی انقلاب مخملی در کشور داشتند حتی در عاشورای حسینی نیز به شعایر این نظام بی‌حرمتی کردند خودفروختگانی بودند که فکر می‌کردند می‌توانند این نظام را براندازند.
مشایخ ادامه داد: به برکت بیداری و هشیاری مردم و نفوذ ولی فقیه و مراجع تقلید و دین در مردم دشمنان کاری از پیش نبردند و حادثه نهم دی در محکومیت فتنه‌گران، حمایت از نظام جمهوری اسلامی و ولی فقیه شکل گرفت.
وی همچنین به سوم دی ماه آغاز ثبت نام از کاندیداهای مجلس نهم اشاره داشت و تصریح کرد: انتخابات مجلس از مهم‌ترین اتفاقات سیاسی سال خواهد بود.
خطیب جمعه نوشهر مجلس را نهادی مردمی عنوان داشت و خاطرنشان کرد: مجلس از ارکان اصلی کشور محسوب می‌شود و مرکز ثقل امنیت کشور به واسطه قانون‌گذاری است.
وی همچنین به روز دوم دیماه روز سوادآموزی و ترویج فرهنگ نماز اشاره داشت و گفت: هفتم دی ماه سالروز تاسیس نهضت سوادآموزی به فرمان امام راحل است که این نهاد به عنوان یکی از موفق‌ترین نهادهای انقلابی توانسته عمل کند.
مشایخ به روز سوم دی ماه و آغاز هفته ثبت احوال نیز اشاره کرد و بیان داشت: این اداره از قدیمی‌ترین ادارات محسوب می‌شود که خدمات بسیاری را تاکنون ارائه داده است.
وی بر لزوم مشارکت و همکاری بیش از پیش مردم در ثبت وقایع حیاتی برای جلوگیری از هرگونه سوء‌استفاده احتمالی تاکید کرد.
امام جمعه نوشهر در بخش پایانی سخنانش با اشاره به آغاز اجرای مرحله دوم برخورد با متخلفان راهنمایی و رانندگی نیز بر لزوم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی تاکید کرد و یادآور شد: این قوانین نیز به مثابه دیگر قوانین کیفری اسلام برای پیشگیری است و امیدواریم با رعایت بیش از پیش رانندگان در جلوگیری از تلفات جانی و مالی و بی‌نظمی‌های موجود نقش بازدارنده داشته باشد و حقوق شهروندان در این مسیر رعایت شود.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول