اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه الوند:

9 دی ره‌آورد عشق به انقلاب است

خبرگزاری فارس: امام جمعه الوند گفت: 9 دی ره‌آورد عشق به انقلاب و ایمان مردم است.

9 دی ره‌آورد عشق به انقلاب است
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام علی عادل‌پور در جلسه شورای اداری شهرستان البرز که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، بیان کرد: در ابتدا شهادت امام چهارم حضرت امام سجاد (ع) و درگذشت مرحوم صادقی عضو ستاد نمازجمعه الوند را تسلیت می‌گویم و از همه کسانی که در مراسم تشییع جنازه آن مرحوم حضور پر شوری داشتند از طرف  خود و خانواده ایشان سپاسگزارم.
وی ادامه داد: پیامبر اکرم (ص) می فرمایند دنیا و عمر دنیا همچون بازاری است که یک عده سود می‌برند و یک عده زیان می‌کنند و راه تجارت عظیم بر این است که ایمان به خدا و رسولش داشته باشیم و مطابق نص صریح آیه شریفه با اموال  و جانمان در راه خدا جهاد کنیم.
امام جمعه الوند افزود: در آستانه نهم دی ماه قرار داریم، این حادثه عظیم نشأت گرفته از عاشوراست و در واقع در طول تاریخ و انقلاب ما هم از عاشورا بهره و برکت بسیار برده‌ایم به طوری که در نهم دی ماه نیز مردم از عاشورا الهام گرفتند و آن حماسه بزرگ را آفریدند.
وی اظهار کرد: حماسه 9 دی در حالی خلق شد که هیچکس از قبل برای آن برنامه‌ریزی نکرده بود و ایمان و تقوای مردم و ارادت به اهل بیت به نمایش درآمد، حال ما باید خدمتگزاران خوبی برای این مردم حماسه‌آفرین 9 دی باشیم که ره‌آورد آن امید، عشق و ایمان به انقلاب و رضایت مردم از نظام دینی باشد تا هر روز ما  تجلی 9 دی شود.
عادل‌پور اضافه کرد: اگر این چنین رفتار کنیم هر روز از عمر ما 9 دی خواهد بود تا زمانی که این انقلاب به صاحب اصلی‌اش حضرت ولی عصر(عج) تحویل داده شود.
وی عنوان کرد: در تجارت چند فرض وجود دارد و البته فرض اصلی بر این است که تجارت بدون سود خسران، ضرر و زیان است حال یک عده در عمرشان تجارت پر سودی دارند و یک عده تجارت کم سودشان متاع دنیاست.
امام جمعه الوند خاطر نشان کرد: در قرآن کریم خداوند سبحان می‌فرمایند خود را سرگرم متاع دنیا نکنیم و بیچاره نسازیم و در واقع باید از عمر خود سود کنیم؛ گاهی تجارت زیان‌بار است و هم خسران خود و هم خسران دیگران را به دنبال دارد البته برخی در دنیا فقط به دنبال خوراک، خواب و استراحت هستند و هدف دیگری ندارند.
وی تصریح کرد: این روزها؛ روزهای حساسی است چرا که انتخابات را در پیش داریم و همه منافقین و استکبار علیه نظام صف‌آرایی کرده‌اند و ما ارزشی‌ها که شعار ولایت می‌دهیم باید صف‌آرایی کنیم و در عرصه انتخابات بینی دشمن را به خاک بمالیم.
عادل‌پور ادامه داد: هر لحظه که غفلت کنیم مشکل‌ساز است البته برخی مانند آبی که جایی مانده، راکد هستند و کم کم بوی تعفن آنها را می‌گیرد و دیگران را نیز آزار می‌دهد در این میان برخی هم در دنیا و هم در آخرت خسران می‌بینند چرا که انگیزه و هدفی ندارند.
مقام معظم رهبری تأکیدشان بر این است که امید را در میان مردم زنده نگه دارید و مراقب باشید ارزش‌ها کم رنگ نشود.
وی افزود: تجارت باید مستمر و با دوام باشد حال ممکن است یک عده بیایند و خودی نشان دهند و بعد به دنبال اسباب بازی خود باشند که این تجارت کودکانه است.
امام جمعه الوند یادآور شد: این نوع تجارت دوام ندارد مثل برخی از مدیران کارخانجات که یک تا دو هزار نفر را غذا می‌دهند و بعد از مدتی می بینیم که آن شرکت به کلی ورشکست شد؛ اینها جلوه‌هایی از خیانت به نظام است حال هر کس بخواهد تجارت درستی داشته باشد و در دنیا و آخرت رستگار شود باید خدا را در نظر بگیرد.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول