اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت شیراز:

حماسه 9 دی چهره باطل را رسوا کرد/ مردم عاشق ولایتند

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت شیراز گفت: حماسه نهم دی ماه پاسخی به فتنه‌های دشمنان بود که به رهبری، ملت، مکتب و وحدت خدشه وارد کرده و آن را مورد تهاجم قرار دادند.

حماسه 9 دی چهره باطل را رسوا کرد/ مردم عاشق ولایتند
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حجت‌الاسلام ابوالفضل رضوی اردکانی امروز در خطبه‌های نماز جمعه شیراز اظهار داشت: دوام هر انقلاب بر چهار عنصر امامت و رهبری، ایمان مردم به رهبری و اطلاعت از ایشان، مکتب و انسجام و وحدت است که در حماسه 9 دی ماه 88 آن را به خوبی لمس کردیم.
رضوی اردکانی ادامه داد: در نهم دی ماه مکتب و آگاهی مردم شفاف‌تر و محکم‌تر شد و نتیجه آن نیز پیروزی حق علیه باطل بود.
وی افزود: دستاوردهای 9 دی ماه، رسوا شدن چهره باطل، رو شدن چهره نفاق داخلی، تحکیم قدرت نظام اسلامی و کوتاه شدن دست دشمنان داخلی و خارجی بود.
امام جمعه موقت شیراز در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه شیراز به هفته ثبت احوال اشاره کرد و ابراز داشت: در بسیاری از اداره‌ها از مردم هم شناسنامه می‌خواهند و هم کارت ملی، از این رو باید طوری برنامه‌ریزی شود که یکی از این مدارک را از مردم بگیرند و ما یک کارت شناسایی هویتی معتبر در کشور داشته باشیم.
رضوی اردکانی همچنین خواستار قرار دادن اسامی با معنا بر روی فرزندان شد و تصریح کرد: مردم نباید اسم‌های عجیب و غریب را بر روی فرزندان خود بگذارند به طوری که خود نیز به زور آن را تلفظ کنند و باید اسم‌های اجنبی کنار رود.
وی ادامه داد: در برخی موارد برای صدور شناسنامه سادات اسم سید را در شناسنامه‌ها نمی‌نویسند که این نیز باید مورد توجه مسئولان ثبت احوال قرار گیرد.
وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه به به آغاز ثبت‌نام کاندیداهای انتخاباتی دور نهم مجلس اشاره کرد و بیان داشت: مردم باید حضور حداکثری در انتخابات داشته باشند و کاندیداهای خود را با تحقیق و شناخت انتخاب کنند.
رضوی اردکانی اضافه کرد: مردم باید هوشیار باشند که اگر کاندیدایی هزینه‌های بی‌مورد را انجام می‌دهد او را برای رای دادن انتخاب نکنند.
امام جمعه موقت شیراز در ادامه اظهار داشت: همچنین باید اخلاق اسلامی و تبعیت از قانون مورد توجه کاندیداها قرار گیرد.
خطیب نماز جمعه شیراز در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شیراز، از بازدیدهای سرزده استاندار از اداره‌ها قدردانی کرد و گفت: این طرح و برنامه باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد و برخی در حال سوء استفاده هستند که می‌توان با این روش با سوءاستفاده‌گران برخورد کرد.
به گزارش فارس، به علت بیماری آیت‌الله اسدالله ایمانی امام جمعه شیراز، خطبه‌های نماز جمعه این هفته توسط امام جمعه موقت این شهر خوانده شد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول