اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 6 ماه امسال صورت گرفت؛

رشد 79 درصدی درآمد موقوفات همدان

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان از رشد 79 درصدی درآمد موقوفات استان در شش ماه امسال خبر داد.

رشد 79 درصدی درآمد موقوفات همدان
حجت‌الاسلام والمسلمین محمد صالحی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ملایر با اشاره به سنت حسنه وقف در آیات و روایات اظهار کرد: استان همدان و شهرستان‌های آن به ویژه ملایر از لحاظ توجه به موضوع وقف رتبه خوبی را در کشور دارا است.
وی گفت: هر روز شاهد استقبال مردم از این سنت حسنه در استان هستیم و دیدگاه مردم و واقفان خیراندیش به وقف ارتقا یافته است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با بیان اینکه در استان نسبت به مدت مشابه سال قبل در موقوفات و بقاع متبرکه پیشرفت خوبی حاصل شده است، ابراز کرد: در شش ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه شاهد رشد 79 درصدی درآمد بقاع متبرکه و موقوفات استان بوده‌‌ایم.
وی تصریح کرد: درآمد حاصل از موقوفات صرف هزینه‌های عمرانی و برنامه‌های فرهنگی از قبیل برگزاری مسابقات قرآن، جشن‌ها و اطعام‌دهی و... می‌شود.
صالحی از اضافه شدن 38 موقوفه جدید از ابتدای سال جاری تاکنون به موقوفات استان خبر داد و گفت: بزرگترین موقوفه‌ای که امسال به موقوفات استان اضافه شده در شهرستان نهاوند است.
وی در ادامه سخنانش افزود: این موقوفه یک زمین کشاورزی به ارزش 400 میلیون تومان است و درآمد آن برای کمک به ایتام، بی‌سرپرستان و... وقف شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان در پایان گفت: امیدواریم از این پس شاهد چنین موقوفات دیگری در استان باشیم تا همچنان جایگاه واقفان خیراندیش استان چون نگین در کشور بدرخشد.
انتهای پیام/ح30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول