اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره اوقاف جیرفت خواستار شد:

انجام وقف بر اساس نیازهای روز جامعه

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه جیرفت گفت: اگر واقفان قبل از انجام وقف خود با افراد با تجربه، روحانیون و ائمه جمعه مشورت کنند و وقف خود را در مسیر نیازهای روز جامعه جاودانه سازند، بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است.

انجام وقف بر اساس نیازهای روز جامعه
مهدی شریف امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جیرفت با اشاره به راهکارهای شکوفایی فرهنگ وقف در جامعه اظهار داشت: باید این فرهنگ را میان مردم به خوبی ترویج کرد.
وی افزود: برای ترویج این فرهنگ تنها یک دستگاه یا یک نهاد مسئول نیست و همه نهادها باید در زمینه رشد و شکوفایی فرهنگ وقف تلاش کنند.
شریف با تأکید بر ترویج فرهنگ وقف و با اشاره به اینکه آثار و کارکردهای وقف در جامعه را می‏‌توان به کارکردهای اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی تقسیم کرد، گفت: ‌این فرهنگ متعالی دارای جایگاه بزرگ و عظیمی است.
وی عنوان کرد: وقف فواید بسیاری برای حل مشکلات جامعه اسلامی دارد و در سیره پیامبر اسلام (ص) و ائمه اطهار (ع) نیز همواره مورد توجه بوده است.
سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جیرفت گفت: اگر واقفان قبل از انجام وقف خود با افراد با تجربه، روحانیون و ائمه جمعه مشورت کنند و وقف خود را در مسیر نیازهای روز جامعه جاودانه سازند، بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است.
شریف اماکن مذهبی جنوب استان را به دو دسته بقاع متبرکه و قدمگاه‌ها تقسیم کرد و بیان داشت: قدمگاه‌ها از پایه و اساس غیرقانونی هستند و هیچ اقدامی غیر از تخریب نسبت به آنها انجام نمی‌دهیم.
سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه 5 شهرستان جنوبی استان کرمان عنوان کرد: بقاع متبرکه قانونی به دو دسته، از جمله دسته‌ای که دارای شجره‌نامه هستند و هدف اصلی سازمان اوقاف قرار دارند و نسبت به عمران و آبادانی آنها نهایت تلاش را داریم.
وی افزود: دسته‌ای دیگر بقاعی هستند که در میان مردم منطقه جا افتاده‌اند و هر ساله پذیرای تعداد فراوانی زائر هستند.
انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول