اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه چناران:

وقف از بهترین روش‌های احیای شعائر دینی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه چناران گفت: یکی از بهترین روش‌های احیای شعائر دینی وقف است که امروز ایجاد موقوفات جدید کم‌رنگ شده است.

وقف از بهترین روش‌های احیای شعائر دینی است
حجت‌الاسلام مظفر تاجی در حاشیه سلسله جلسات عزاداری دهه دوم محرم اداره اوقاف نیشابور در ورزشگاه انقلاب این شهر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نیشابور، اظهار داشت: شاید یکی از دلایل این موضوع وجود مؤسسات متعدد خیریه است که بعضی مواقع نظارت کمتری بر هزینه‌کرد برخی از آنها شده و بیشتر خیران، خیرات خود را در آنها هزینه می‌کنند.
وی افزود: دلیل دیگر کم‌رنگ شدن وقفیات را اطلاع‌رسانی ضعیف مبلغان دینی است که این گروه کمتر وقف را از نگاه قرآن و عترت برای مردم تبیین کرده‌اند.
تاجی تصریح کرد: شفاف نبودن درآمدها و هزینه‌های موقوفات از دیگر دلایل نبود رغبت مردم برای ایجاد موقوفات جدید است.
این روحانی مسئول، معتقد است: بعضی کوتاهی‌ها در احیای حقوق موقوفات در نقاط مختلف کشور دیده می‌شود.
امام جمعه چناران توضیح داد: به عنوان نمونه؛ زمینی شخصی سالانه 2 میلیون اجاره پرداخت می‌شود اما برای زمین وقفی اجاره بسیار ناچیزی وضع می‌شود که همین موارد باید اصلاح شود.
تاجی ادامه داد: یکی از دلایل باقی ماندن نام حضرت امام حسین (ع) و اهل‌بیت عصمت و طهارت در این زمان، برکت سنت حسنه وقف است.
به گفته وی ساخت و اداره امور مساجد، تکایا، حسینیه‌ها و سایر اماکن مذهبی و نیز برگزاری مجالس دینی و مرتبط با اهل ‌بیت (ع) در سایه همین وقف است.
تاجی از سلسله جلسات عزاداری «بصیرت عاشورایی» برگزار شده از سوی اداره اوقاف و امور خیریه نیشابور تجلیل به‌عمل آورد و اظهار امیدواری کرد این ‌برنامه‌ها بتواند در ترویج فرهنگ وقف مؤثر باشد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول