اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با دی‌ماه سال‌‎جاری صورت می‌گیرد؛

شهرکرد میزبان جشنواره وقف چشمه همیشه جاری

خبرگزاری فارس: دومین جشنواره وقف، چشمه همیشه جاری همزمان با دی‌ماه سال‌جاری در شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری برگزار می‏شود.

شهرکرد میزبان جشنواره وقف چشمه همیشه جاری
مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: تاکنون افزون بر 104 اثر در بخش‌های شعر، داستان کوتاه و خوشنویسی به دبیرخانه این جشنواره در شهرکرد ارسال شده است.
حجت‌الاسلام محمود طباطبایی افزود: آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره پس از داوری در مرحله استانی و تعیین نفرات برتر به مرحله کشوری راه خواهند یافت.
وی از وقف به عنوان میراثی جاویدان و ارزنده نام برد و گفت: وقف از مصادیق بارز نیکوکاری است که در بخش‌های مختلف ظهور و بروز دارد. 
طباطبایی با اشاره به ضرورت توسعه کمی و کیفی موقوفات در این استان، افزود: بدون تردید در شرایط کنونی توسعه موقوفات ضامن بقای تبلیغات دینی و برنامه‌های فرهنگی اماکن مذهبی و مساجد خواهد بود. 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری بر ضرورت نهادینه کردن فرهنگ وقف در جامعه تأکید کرد و گفت: مبلغان و روحانیون نقش بسزایی در ترویج فرهنگ وقف و ترغیب آحاد مختلف مردم به امر حسنه وقف دارند تا این مهم بیش از بیش برای عموم مردم تبیین و‌ شفاف‌سازی شود. 
وی با بیان اینکه وقف مشتمل بر اعمال خیریه گوناگونی است، خاطرنشان کرد: بر همین اساس تمام پیشرفت‌های بخش‌های اقتصادی، پزشکی، آموزشی و خدماتی کشور مرهون امر مهم وقف است. 
طباطبایی افزایش تعداد موقوفات استان را اساسی‌ترین مؤلفه در راستای شتاب‌بخشی به توسعه وقف در این استان عنوان کرد و افزود: امسال بیش از 10 موقوفه جدید به تعداد موقوفات این استان افزوده شده که بیانگر توجه مردم به اهمیت وقف است. 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری بر ضرورت ترویج و تبلیغ بیش از بیش فرهنگ وقف توسط رسانه‌ها تأکید کرد و افزود: ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف امری ضروری است چرا که در وقف حکم الهی اشاعه و تبلیغ می‌شود و فرد اموال خود را به منظور رضایتمندی خداوند متعال در اختیار همنوعان قرار می‌دهد. 
وی از اختصاص بیش از 962 میلیون تومان اعتبار به اوقاف این استان در سال جاری خبر داد و تصریح کرد: این رقم در سال گذشته بیش از 817 میلیون تومان بود. 
طباطبایی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: در حال حاضر 146 موقوفه و یک‌هزار و 270 رقبه در استان به ثبت رسیده است. 
وی در ادامه از برگزاری بیش از 500 برنامه در دهه نخست محرم در این استان خبر داد و گفت: هر نهضت در جهان بشری پیام و هدفی دارد و تلاش پیشوای آن بر این است که در نهایت علت اصلی نهضت و قیام خود را به گوش جهانیان برساند.
طباطبایی خاطرنشان کرد: هدف و پیام نهضت عاشورا و قیام حضرت سیدالشهدا(ع) بقای فرهنگ اسلام در برابر بیداد و فساد هیئت حاکمه زمان و لزوم قیام و پایداری در برابر ظلم، فساد و جور بیداد است.
دومین جشنواره وقف، چشمه همیشه جاری همزمان با دی‌ماه سال‌جاری در شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری برگزار می‏شود.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول