اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بخشدار چمستان نور:

27 روستای چمستان مشکل وضعیت وقفی دارند

خبرگزاری فارس: بخشدار چمستان نورگفت: 27 روستای چمستان مشکل وضعیت وقفی دارند.

27 روستای چمستان مشکل وضعیت وقفی دارند
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، رسول اورنگیان ظهر امروز در نشست بررسی وضعیت اوقافی اراضی نور با اشاره به درگیر بودن حدود 27 روستای بخش چمستان با موضوع وقفی و مشکلات مرتبط این امر را موجب افزایش ساخت و ساز غیر مجاز دانست.
وی همچنین اخذ مبالغ بالای اجاره موقوفات و دریافت هزینه ارزش منطقه‌ای ملک را از دیگر موارد افزایش ساخت و ساز غیر مجاز در این منطقه برشمرد و اظهار داشت: هزینه اجاره بها نسبت به حدود سه سال قبل تاکنون افزایش چندین برابری داشته به نحوی که از 100 تا 200 هزار تومان به حدود 2 میلیون تومان رسیده است.
بخشدار چمستان تصریح کرد: متقاضی دریافت پروانه ساخت پس از مراجعه به بخشداری برای گرفتن استعلام به اوقاف معرفی می‌شود و وقتی با این مبلغ مواجه می‌شود از ادامه کار و گرفتن پروانه منصرف و به احداث بنای غیر مجاز روی می‌آورد که این امر مشکلات حاشیه‌ای خاص خود در ادامه کار و گرفتن انشعاب‌ها را دارد.
اورنگیان به موضوع حدود اوقافی هم اشاره کرد و گفت: در قید کلمه آبادی که در وقفنامه‌ها ذکر شده، برخی از آبادی‌ها به دلیل موانع طبیعی و حوادث حتی جابه‌جا شده و یا گسترش یافته است که به منظور تعیین دقیق محل وقف نیاز به بررسی اسناد موجود و تائید قول معتمدان و ریش‌سفیدانی است که صحه گذاشتن بر رای معتمدان، بزرگان و ریش‌سفیدان که از نظر اعتقادی بی‌نهایت پایبند هستند و هرگز در بحث موقوفات سیدالشهدا کم کاری نمی‌کنند.
وی به موقوفی بودن برخی از حریم راه اشاره کرد و ابراز داشت: با توجه به تعریض محور نور- چمستان – آمل با اعلام موقوفی برخی از حریم راه مشکل ایجاد شده و موجب عدم تعریض در این مناطق شده که  نیاز است اوقاف به دلیل عمومی مسئله و ایجاد راه مساعدت کند.
انتهای پیام/‌ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول