اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف نهبندان:

بانوی نهبندانی ارث پدری خود را وقف کرد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نهبندان گفت: ماندگار قربانی سهم‌الارث پدری خود را وقف بر نشر معارف اسلامی و فرهنگ عاشورا کرد.

بانوی نهبندانی ارث پدری خود را وقف کرد
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد الهی صبح امروز در جمع واقفان نهبندان اظهار داشت: ماندگار قربانی فرزند برات سهم الارث پدری خود که در روستای ثمنی واقع شده است را برای نشر و ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) و معارف آن بزرگواران و احکام ناب اسلام محمدی یعنی مذهب تشییع در روستای ثمنی وقف کرد.
وی افزود: این بانوی واقف تولیت این موقوفه را مادام‌الحیات با واقف و پس از آن با فرزندان روحانی خود قرار داده است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نهبندان ادامه داد: افرادی که اقدام به وقف اموال و دارایی‌های خود کرده‌اند هدفشان مقدس است و ما ضامن اجرای این اهداف مقدس هستیم. وقف تاریخچه‌ای به درازای عمر بشریت دارد و از آغاز خلقت انسان وقف وجود داشته است.
وی تصریح کرد:‌ علمای اسلامی معتقد هستند که ساختمان کعبه نخستین بنای وقفی است که در قرآن مجید به عنوان نخستین خانه ویژه عبادت معرفی شده است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نهبندان افزود: اجرای نیت واقف از وظایف اصلی ما است که باید بیشتر و بهتر به آن رسیدگی کنیم.
الهی ادامه داد: نگاه ما بر آن است در بحث موقوفات به این مهم توجه وی‍ژه شود تا بتوانیم نیات واقفان را به طور کامل اجرا کنیم.
وی نقش سنت حسنه وقف در تعظیم شعائر دینی و اسلامی را بسیار موثر دانست و تصریح کرد: بیشترین موقوفات سطح جامعه طبق نیات واقفان و در راستای پاسداشت ارزش‌های اسلامی و اشاعه معارف دینی است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نهبندان گفت: با توجه به استفتائات مقام معظم رهبری در باب وقف سابقه استیجار موجب استحقاق تخفیف در اجاره بها موقوفه نیست و متولی شرعی موظف است در تجدید قرارداد با ملاحظه غبطه و مصلحت وقف اجاره بها تعیین و مطالبه کند.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول