اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا 20 آذر ماه جاری؛

ارسال آثار جشنواره وقف چشمه همیشه جاری تمدید شد

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: در حال حاضر جشنواره وقف چشمه همیشه جاری تا 20 آذر‌ماه جاری در اصفهان و به صورت هم‌زمان در سراسر کشور تمدید شده است.

ارسال آثار جشنواره وقف چشمه همیشه جاری تمدید شد
عبدالحسین مرادی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به برگزاری یکی از مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگی این اداره اظهار داشت: ثبت‌نام در این برنامه با عنوان وقف چشمه همیشه جاری و مهلت ارسال آثار شرکت‌کنندگان به آن از پایان شهریور ماه جاری در سراسر کشور آغاز شده است.
وی به زمان مشخص شده برای ارسال آثار شرکت‌کنندگان به این جشنواره اشاره کرد و افزود: مهلت پایانی ارسال آثار به این برنامه فرهنگی تا 30 آبان ماه جاری بوده که در حال حاضر مهلت آن در سراسر کشور تا 20 آذر‌ماه جاری تمدید شده است.
معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به دلیل تمدید زمان این جشنواره تصریح کرد: کم بودن اثرات ارسال شده به این جشنواره و درخواست‌های بسیاری از هنرمندان برای افزایش زمان جشنواره به منظور خلق و تولید اثرات خود از مهم‌ترین دلایل این موضوع محسوب می‌شود.
وی با اشاره به اینکه جشنواره وقف چشمه همیشه جاری در دو بخش برگزار می‌شود، ادامه داد: شرکت‌کنندگان می‌توانند آثار خود را در دو بخش خوش‌نویسی شامل نستعلیق، شکسته، ثلث و نسخ و ادبیات داستانی شامل شعر، داستان کوتاه و قطعه ادبی به این جشنواره ارسال کنند.
مرادی با اشاره به اینکه در حال حاضر اثرات نفیس و ارزشمندی به این جشنواره ارسال شده است، تاکید کرد: این جشنواره برای دومین سال متوالی در اصفهان و به صورت هم‌زمان در سراسر کشور برگزار می‌شود و از پایان شهریور‌ماه جاری تا‌کنون 200 اثر از هنرمندان اصفهانی به جشنواره وقف چشمه همیشه جاری ارسال شده است.
وی به رشد کمیت این برنامه فرهنگی در سال جاری اشاره کرد و بیان داشت: اصفهان از ظرفیت‌های هنری بسیاری برخوردار است و اطلاع‌رسانی مناسب به هنرمندان اصفهانی در این زمینه در راستای رشد کیفیت و کمیت جشنواره نقش موثری دارد.
معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: با برگزاری مستمر و مداوم این برنامه‌ها سنت وقف در میان اقشار مختلف مردم نهادینه می‌شود و دیدگاه‌های آنها نسبت به این فرهنگ اصیل و ارزشمند اسلامی تغییر می‌کند.
وی با اشاره به وجود موقوفه‌های بسیاری در سطح استان اظهار داشت: این جشنواره سنت وقف را از دیدگاه‌های هنری و ادبی بررسی می‌کند و زمینه گرایش افراد و به ویژه هنرمندان را در راستای دفاع از این سنت ارزشمند اسلامی فراهم می‌کند.
مرادی تصریح کرد: کیفیت جشنواره وقف چشمه همیشه جاری در سال جاری در پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی به میزان بسیاری افزایش یافته است.
انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول