اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف استان اردبیل:

وقف سنت حراست از نیک‌اندیشی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: وقف سنتی حسنه و ماندگار است که در حقیقت از نیک‌اندیشی و نیکوخردی افراد جامعه به خوبی صیانت می‌کند.

وقف سنت حراست از نیک‌اندیشی است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام وحدت مشهوری‌نظری پیش از ظهر امروز در گردهمایی مدیران و مسئولان وقف اردبیل اظهار داشت: وقف در طول تاریخ تأمین‌کننده نیازهای مادی، عاطفی و معنوی جامعه بوده و استمرار آن سبب شده تا جامعه همیشه به یک پالایش حقیقی برسد.
وی از وقف به عنوان آرامش‌دهنده معنوی برای واقفان خیراندیش با اجرای نیات صالح یاد کرد و افزود: آثار آنها از قبیل مسجد، مدرسه، بیمارستان، مراکز آموزشی و... سبب جاودانه ماندن مقصد، نیت و اندیشه آنها در جامعه می‌شود و بسیاری از آسیب‌ها را نیز از بین می‌برد.
مشهوری‌نظری در تفاوت صدقه با وقف تصریح کرد: صدقه فقط برطرف کردن یک‌باره نیاز افراد مستمند و فقیر است در حالی که وقف استمرار حرکتی معنوی و مادی است و ماندگاری آن در جامعه به عنوان سنت حسنه است که سبب می‌‌شود واقف خیراندیش همیشه تبلور و عینیت پیدا کند.
این مسئول خاطر نشان کرد: با وجود فراوانی موقوفات در زمینه عمرانی و خدماتی در استان اردبیل به دلایل متعدد این استان در ارتباط با وقف در زمینه فرهنگی با کمبود مواجه است به همین دلیل ضرورت دارد علاوه بر وقف کردن در اطعام، احسان، عزاداری‌های حسینی و موقوفات عمرانی بخشی از نیات واقفان خیراندیش استان اردبیل به موضوعات فرهنگی با تاکید قرآن کریم اختصاص یابد.
وی تعداد موقوفات استان را بیش از 380 مورد با 3 هزار رقبه برشمرد و اضافه کرد: در حال حاضر از این موقوفات بهره‌برداری‌های اصولی و درست می‌شود و اگر برخی موقوفات نیز راکد و بلااستفاده مانده باید به احیای اندیشه و نیت پاک واقفان آن توجه کنیم.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل ضرورت نهادینه شدن فرهنگ وقف را در استان اردبیل خاطر نشان کرد و ادامه داد: در حال حاضر از محل موقوفات طرح‌های خوب عمرانی در حال اجرا است که انتظار می‌رود به سرعت در این حوزه گام‌های جدی و اساسی برداشته شود.
وی از وقف به عنوان سنت به جای مانده از رسول خدا یاد کرد و گفت: ما در تلاش هستیم به هر نحو ممکن و با یک برنامه‌ریزی درست واقفان را برای عملیاتی شدن مقصد و اندیشه پاکشان رهنمون کرده و هدایتگر باشیم.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول