اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سراسر خراسان رضوی صورت گرفت؛

ارسال 270 اثر به دبیرخانه جشنواره وقف چشمه همیشه جاری

خبرگزاری فارس: دبیر اجرایی دومین جشنواره وقف چشمه همیشه جاری خراسان رضوی گفت: تاکنون 271 اثر از سراسر استان خراسان رضوی به دبیرخانه دومین جشنواره وقف چشمه همیشه جاری استان رسیده است.

ارسال 270 اثر به دبیرخانه جشنواره وقف چشمه همیشه جاری
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، حجت‌الاسلام سعید آخوندی اظهار داشت: در بخش داستان کوتاه 68 اثر، شعر 98 اثر، قطعه ادبی 31 اثر و خوشنویسی 74 اثر توسط دبیرخانه جشنواره دریافت شده است.
دبیر اجرایی دومین جشنواره وقف چشمه همیشه جاری خراسان رضوی ادامه داد: این جشنواره در دو رشته ادبی و هنری در استان خراسان رضوی در حال برگزاری است که آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه تا 25 آذر ماه تعیین شده است.
وی با بیان اینکه بخش ادبی این جشنواره شامل سه حوزه شعر، داستان کوتاه و قطعه ادبی است ادامه داد: این بخش از جشنواره در دو مقطع سنی زیر 16 سال و بالای 16 سال داوری می‌شود.
آخوندی افزود: بخش خوشنویسی شامل داوری آثار ارسالی در چهار حوزه نستعلیق، شکسته، ثلث و نسخ است.
وی درباره موضوعات مسابقات اظهار داشت: شرکت‌کنندگان در رشته ادبی می‌توانند در یکی از موضوعاتی همچون نقش وقف در ترویج فرهنگ قرآن وعترت، تبلیغ فرهنگ وقف در بین اقشار جامعه، تبیین انجام نیات خیر واقفان به عنوان یکی از عوامل گسترش فرهنگ وقف، نقش وقف در پاسخ‌گویی به نیازهای فرهنگی و اجتماعی روز جامعه، ظرفیت‌های موجود در شعر و ادبیات داستانی و نقش آنان در توسعه و ترویج فرهنگ وقف، نقش وقف در فقرزدایی از جامعه، شخصیت شناسی واقفان بزرگ، وقف و نیکوکاری در ایران باستان، آثار و برکات وقف، آثار و پیامدهای ناگوار موقوفه خواری، وقف و جهاد اقتصادی و سفرنامه دیدار از موقوفات مهم و تاریخی بپردازند.
همچنین در رشته خوشنویسی علاقمندان می‌توانند از آیات، روایات، کلمات قصار و سخنان بزرگان استفاده کنند.
سرپرست فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امورخیریه استان خراسان رضوی افزود: جشنواره وقف چشمه همیشه جاری با هدف ترویج فرهنگ وقف با استفاده از ابزارهای تاثیرگذار هنر، معرفی سنت حسنه وقف و آثار و برکات آن در ابعاد مختلف، اعتلا و رشد کمی و کیفی آثار هنری در حوزه ترویج، تبلیغ و معرفی وقف برگزار می‌شود.
آثار در دو مرحله استانی و کشوری داوری می‌شود که در مرحله اول در دبیرخانه استان‌ها توسط داوران هر بخش انجام می‌گیرد و آثار منتخب برای داوری در سطح کشوری به دبیرخانه مرکزی ارسال می‌شود.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول