اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی خبر داد:

100 میلیارد ریال نذورات در هیئت‌های مذهبی خراسان شمالی

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: طی دهه اول عاشورا بالغ بر 100 میلیارد ریال نذورات توسط هیئت‌های عزاداری و مردم در سطح این استان صرف اطعام مجالس عزاداری سیدالشهدا ‌(ع) می‌شود.

100 میلیارد ریال نذورات در هیئت‌های مذهبی خراسان شمالی
حجت‌الاسلام زین‌العابدین روحانی‌نیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با بیان اینکه خراسان شمالی در زمینه آیین‌های عزاداری و نذورات از استان‌های پیشرو است، اظهار داشت: یک‌هزار و 100 هیئت عزاداری دارای کد در این استان فعالیت دارند.
وی با اشاره به برگزاری نشست‌های مختلف با هیئت‌های مذهبی و عزاداری خراسان شمالی افزود: در این نشست‌ها که با محوریت آسیب زدایی عزاداری‌ها از پیرایه‌ها برگزار شده است، هیئت‌ها مشارکت مطلوبی را داشته‌اند.
حجت‌الاسلام روحانی‌نیا با تاکید بر اینکه نظام اسلامی رهرو فرهنگ عاشورا است، تصریح کرد: محرم و عاشورا قدرت نرم نظام اسلامی در مقابل جنگ نرم دشمنان است.
وی در بخش دیگری با اشاره به اعزام بیش از 900 مبلغ و مبلغه در ماه محرم به مناطق مختلف این استان گفت: بخش قابل توجهی از این مبلغان از حوزه‌های علمیه قم و مشهد به کار گیری شده‌اند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی همچنین این استان را از حیث تعداد خانه های عالم جلوتر از شاخص‌های ملی عنوان کرد و افزود: این به برکت رویکرد فرهنگی استانداران در خراسان شمالی محقق شده است.
وی با اشاره به وجود 150 روحانی مستقر در خانه های عالم خراسان شمالی اظهار امیدواری کرد تا با تکمیل خانه های عالم در دست احداث، شمار روحانی‌های مستقر در سطح این استان افزایش یابد.
حجت‌الاسلام روحانی‌نیا همچنین افزایش تعداد حوزه‌های علمیه در استان خراسان شمالی را برشمرد و در عین حال بر افزایش سطوح تحصیلی در حوزه‌های علمیه این استان تاکید کرد.
وی اظهار داشت: اکنون به دلیل وجود سطوح تحصیلی پایین در حوزه‌های علمیه طلاب علوم دینی پس از اتمام تحصیلات برای تکمیل دروس خود به سایر حوزه‌های علمیه به ویژه مشهد و قم عزیمت می‌کنند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی ایجاد پایه های تحصیلی بالاتر در حوزه‌های علمیه این استان را سبب جلوگیری از عزیمت طلاب علوم دینی به سایر مناطق برشمرد.
وی خاطرنشان کرد: پیگیری‌هایی در این زمینه از سوی سازمان تبلیغات اسلامی انجام شده که امید می‌رود در آینده نزدیک این برنامه محقق شود.
استان خراسان شمالی با دارا بودن هفت شهرستان، 870 هزار نفر جمعیت دارد.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول