اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی جنوب کرمان خبر داد:

حضور گروه‌های سیار دامپزشکی در هیئت‌های عزاداری

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی جنوب استان کرمان گفت: به منظور نظارت بر ذبح شرعی دام و بازرسی بهداشتی دام‌های قربانی اکیپ‌های سیار دامپزشکی در هیئت‌های عزاداری حضور می‌یابند.

حضور گروه‌های سیار دامپزشکی در هیئت‌های عزاداری
علیرضا رجایی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جیرفت با تسلیت ایام عزای حسینی اظهار داشت: با توجه به فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی و حضور هیئت‌ها و دسته‌های عزاداری از هشتم محرم باید از ذبح دام در معابر و خیابان‌های سطح شهر خودداری شود.
وی افزود: شایسته است به منظور حفظ بهداشت محیط، سلامت مصرف‌کنندگان و پیشگیری از بروز بیماری‌های مشترک میان انسان و حیوان از کشتار دام در معابر عمومی خودداری شود.
رجایی تصریح کرد: عزاداران حسینی باید در صورت لزوم، نسبت به تهیه دام از مراکز معتبر و اعلام به اداره کل دامپزشکی جنوب استان کرمان برای نظارت بر ذبح شرعی و بازرسی بهداشتی دام‌های قربانی اقدام کنند.
وی ابراز داشت: ضروری است، پس از کشتار دام، محل ذبح دام با استفاده از مواد ضدعفونی‌کننده برای جلوگیری از اشاعه بیماری شستشو شود.
رجایی خاطرنشان کرد: در همین راستا اداره کل دامپزشکی جنوب استان کرمان با تجهیز 10 اکیپ ثابت و 12 اکیپ سیار در سطح منطقه در خدمت شهروندان است.
وی اذعان داشت: این اکیپ‌ها از ساعت هفت صبح تا 9 شب روزهای 14 و 15 آذرماه برای نظارت بهداشتی بر لاشه دام‌های ذبح شده، مشغول فعالیت هستند.
رجایی بیان داشت: علاوه بر حضور اکیپ‌های سیار در هیئت‌های عزاداری، اکیپ‌های ثابت نیز در محل اداره کل و شبکه‌های دامپزشکی تابعه برای ارائه خدمات مستقر هستند.
وی عنوان کرد: با تماس شهروندان با شماره 1512 در جیرفت و 03481512 در دیگر نقاط جنوب استان کرمان، مأموران اداره کل دامپزشکی برای نظارت بر سلامت دام و ذبح شرعی اعزام می‌شوند.
انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول