اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی خراسان جنوبی:

989 هیئت در خراسان جنوبی وجود دارد

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت‌های مذهبی شهرستان بیرجند از وجود 989 هیئت در سطح استان خراسان جنوبی خبر داد.

989 هیئت در خراسان جنوبی وجود دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، غلامرضا عباسی‌مقدم ظهر امروز در نشست فرمانده نیروی انتظامی با مسئولان هیئت‌های مذهبی استان اظهار داشت: اگر چه محرم در زمان جاهلیت اهمیت ویژه‌ای داشت و حتی آنان جنگ را در ایام محرم حرام می‌دانستند ولی بنی‌امیه در این ماه خون امام حسین را ریخت.
وی تصریح کرد: پیام نهضت امام حسین (ع)، ایستادگی در مقابل ظلم و جور، تن به ذلت ندادن، امر به معروف و نهی از منکر، شهادت‌طلبی، جهاد و بر پا داشتن نماز بود.
رئیس شورای هیئت‌های مذهبی خراسان جنوبی تصریح کرد: از 53 هزار هیئت در سطح کشور، 989 هیئت در استان خراسان جنوبی و 289 هیئت در سطح بیرجند فعالیت دارند.
عباسی‌مقدم ادامه داد: از این تعداد 55 هیئت مجوز حرکت و تردد در خیابان‌ها را دارند و مابقی مجوز حرکت را دریافت نکرده‌اند و فقط در حسینیه‌ها به عزاداری می‌پردازند.
وی ادامه داد: بیداری اسلامی که در کشورهای اسلامی در جریان است ناشی از محرم و قیام انقلاب اسلامی است.
رئیس شورای هیئت‌های مذهبی خراسان جنوبی با بیان اینکه هیئت‌های عزاداری نباید تنها به عزاداری بپردازند، اظهار داشت: باید اهداف این قیام برای نسل جوان تبیین شود تا خروجی بهتری از هیئت‌های مذهبی به دست آید.
عباسی‌مقدم تصریح کرد: به منظور جلوگیری از بروز تداخل هیئت‌ها به مسجد امام حسین (ع) هیئت‌های شمال شهر در شب هشتم، مرکز شهر در شب نهم و جنوب شهر در شب عاشورا و همچنین به منظور جلوگیری از تداخل هیئت‌ها به مسجد عاشورا جنوب شهر در شب هشتم، شمال شهر در شب تاسوعا و مرکز شهر در شب عاشورا است.
وی یادآور شد: به سبب کوتاهی روزها و نبود وقت زیاد هیئت‌ها امسال صبح هشتم برای غبارروبی مزار شهدا می‌روند تا تجدید میثاقی با آرمان‌های شهدا داشته باشند.
رئیس شورای هیئت‌های مذهبی خراسان جنوبی تصریح کرد: برنامه‌های مراسم "قتلگاه" نیز مثل هر سال از ورودی میدان امام آغاز و از میدان شهدا به سه‌راه اسدی و از آنجا به میدان امام حسین و سپس قتلگاه است.
عباسی‌مقدم با اشاره به اینکه نماز ظهر عاشورا در قسمت قطعه دوم شهدا نیز برگزار می‌شود، تاکید کرد: در هنگام برپایی نماز ظهر عاشورا هیئت‌های عزاداری از آلات و ادوات موسیقی استفاده نکنند.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول