اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره کل تبلیغات زنجان اعلام کرد:

فعالیت 1300 هیئت عزاداری و فرهنگی در زنجان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره کل تبلیغات اسلامی زنجان گفت: یک‌هزار و 300 هیئت عزاداری در استان زنجان در ماه محرم و صفر فعالیت می‌کنند.

فعالیت 1300 هیئت عزاداری و فرهنگی در زنجان
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام علی دشتکی شامگاه یک‌شنبه در نخستین جلسه ستاد محرم زنجان اظهار داشت: یک‌هزار و 200 مسجد و کانون فرهنگی با حضور 5 هزار مداح و مسئولان فرهنگی در ماه‌های محرم و صفر در راستای ترویج فرهنگ عاشورا و عزاداری اهل‌بیت (ع) فعالیت می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه حرکت نظام جمهوری اسلامی ایران و مردم آن در اوج قله‌های افتخار ثمره پرچم عاشوراست، بیان کرد: به برکت نهضت امام حسین (ع) ملت ایران در جهان به عنوان الگو شناخته شده است.
رئیس اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان تصریح کرد: هویت نظام جمهوری اسلامی ایران و مردم از اصول و ارزش‌های دینی نشأت می‌گیرد.
وی با بیان اینکه به منظور حفظ اقتدار فرهنگی در جهان و هدایت ملت‌ها باید به ارزش‌هایی چون عاشورا توجه شود، ادامه داد: گام برداشتن در مسیر اهل بیت موجب موفقیت مردم و الگو سازی در جهان می‌شود.
حجت‌الاسلام دشتکی با اشاره به اینکه جایگاه هر ملتی بر اساس تاریخ آن ملت مشخص می‌شود، تصریح کرد: تاریخ اسلام سراسر افتخار و ایثار است.
وی یادآور شد: تاریخ عاشورا با جایگاه ویژه خود ظلم ستیزی، عدالت، آزادی و آزادگی را برای بشریت ترجمه کرده است.
رئیس اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه مساجد استان زنجان با تعداد یک‌هزار و 200  باب پاسخگوی مراسم عزاداری مردم استان است، ادامه داد: صدور مجوز برای برپایی خیمه‌ها به منظور عزاداری لزومی نداشته و امکان ایجاد برخی نکته‌ها و موارد انحرافی را در این ایام دارد.
وی همچنین با تاکید بر اینکه عزاداری مردم استان زنجان باید قرآن محور و مسجد محور باشد، اضافه کرد: این مراسم باید متناسب با شان زنجان به عنوان پایتخت شور و شعور حسینی برگزار شود.
حجت‌الاسلام دشتکی با اشاره به اینکه در راستای اعزام مبلغان گرد‌همایی‌های مورد نظر صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از ایام محرم استفاده مناسبی می‌کنند.
وی گفت: برگزاری چهارمین نمایشگاه بین‌المللی فرهنگ عاشورایی در استان زنجان گامی در راستای ترویج فرهنگ عاشورا و اهداف آن با استفاده از ابزار هنر محسوب می‌شود.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول