اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان:

منشور هیئت‌های مذهبی کاشان قابل اجراست/مسیر عزاداری‌ هیئت‌ها به امامزادگان تغییر یابد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان گفت: منشور هیئت‌های مذهبی که سه سال قبل تدوین شده است همچنان قابلیت اجرا دارد.

منشور هیئت‌های مذهبی کاشان قابل اجراست/مسیر عزاداری‌ هیئت‌ها به امامزادگان تغییر یابد
حجت‌الاسلام عبدالصاحب حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: در این منشور هیئت مذهبی شهرستان کاشان ممنوعیت‌های حمل علمات، نحر شتر و ذبح گوسفند در مسیرهای حرکت آورده شده که هیئت‌های مذهبی باید آن را رعایت کنند.
وی افزود: بروز مشکلات جسمانی حمل کنندگان علمات، رقابت هیئت‌ها برای وزن، کوچکی و بزرگی علمات از آسیب‌هایی است که می‌تواند مسیر عزاداری‌ها را منحرف کند.
حسینی همچنین کاهش نحر شتر در مرکز شهر توسط هیئت‌های مذهبی را یکی از پیامدهای اجرای منشور هیئت‌های مذهبی شهرستان کاشان دانست و گفت: با اقدامات انجام شده و فرهنگ‌سازی‌های صورت گرفته طی چند سال گذشته نحر شتر توسط هیئت‌های مذهبی در مرکز شهرستان کاشان کاهش یافته است.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان از روحانیت و ائمه جمعه و جماعات این شهرستان خواست بازخوردهای منفی نحرشتر و ذبح گوسفند در معابر عمومی را برای هیئت‌های مذهبی شهرستان بیان کنند.
حسینی در ادامه شایعه تعطیلی مراسم عزاداری هیئت‌های مذهبی در بازار کاشان توسط اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان را تکذیب و تصریح کرد: به دلیل مرمت، تیمچه امین‌الدوله توسط اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان کاشان تعطیل اعلام شده است و اداره تبلیغات اسلامی هیچ نقشی در این زمینه ندارد.
وی خاطرنشان کرد: تجمع هیئت‌های مذهبی به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س) در میدان کمال‌الملک سال گذشته و اجرای مراسم عزاداری کاشان که بیش از دو ساعت پخش زنده شبکه استانی را به همراه داشت تجربه خوبی بود که همه ساله می‌تواند در یکی از روزهای عاشورا و تاسوعا محرم تکرار شود و مراسم عزاداری محرم کاشان را که در کشور نمونه است و از سابقه طولانی برخوردار است را به روی آنتن شبکه‌های سیما برده و عزاداری دارالمؤمنین را معرفی کند.
به گفته وی برگزاری مراسم جمعی هیئت‌های عزاداری در یکی از میادین شهرستان که امکان پخش زنده آن از صدا و سیمای جمهوری اسلامی را فراهم می‌کند توسط برخی افراد مخالف این ابتکار سنت‌شکنی برای تعطیلی عزاداری در بازار کاشان عنوان شده است.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان بر تغییر مسیر عزاداری‌های هیئت مذهبی شهرستان کاشان به سمت و سوی امامزادگان این شهرستان تأکید کرد و گفت: محیط کوچک بازار، عرض کم، فرسودگی بازار، استقرار در بافت قدیم شهر و حضور بیش از 500 هیئت‌های مذهبی شهرستان در ایام محرم می‌تواند برای عزاداران در این اماکن خطرآفرین باشد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول