اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس تبلیغات اسلامی سمنان خبر داد:

ساماندهی 352 هیئت مذهبی بانوان در سمنان

خبرگزاری فارس: کارشناس امور فرهنگی بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان از ساماندهی 352 هیئت مذهبی بانوان در این استان خبر داد.

ساماندهی 352 هیئت مذهبی بانوان در سمنان
فهیمه کریمیان امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در سمنان از ساماندهی 352 هیئت مذهبی بانوان در استان سمنان خبر داد و گفت:  از این تعداد، 172 هیئت در شاهرود، 16 هیئت در گرمسار، 96 هیئت در دامغان، 27 هیئت در سمنان و 41 هیئت نیز در مهدیشهر فعالیت می‏کنند.
وی تصریح کرد: هیئت‏های بانوان استان سمنان در مراسم ملی مذهبی نظیر دهه فاطمیه، روز زن، ولادت حضرت زینب (س)، سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)، ماه مبارک رمضان، نیمه شعبان و اعیاد اسلامی به اجرای برنامه‏های مختلف می‏پردازند.
کریمیان افزود: اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان نیز از این هیئت‏ها حمایت‏های مالی و معنوی کرده و به مناسبت‏های مختلف برای آنها مبلغ و سخنران اعزام می‏کند.
کارشناس امور فرهنگی بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان اظهار داشت: در راستای ارتقای سطح آگاهی و بصیرت هیئت‏های مذهبی بانوان، تعداد 200 عدد نرم‏افزار «مروارید در صدف»، «تسنیم رمضان»، کتاب «حجاب و عفاف» و همچنین مجله مذهبی خیمه و شبستان اندیشه بین آنها توزیع شده است.
وی اظهار داشت: برگزاری چندین کارگاه آموزشی پیشگیری از سوء ‏مصرف مواد مخدر، برگزاری همایش مادران آسمانی و همایش حجاب و عفاف از دیگر اقداماتی بود که با هدف ارتقای سطح آگاهی مبلغان و هیئت‏های مذهبی در سال جاری برگزار شد.
کریمیان همچنین برگزاری گفتمان‏های دینی را فرصت بسیار خوبی برای رفع مشکلات، معضلات، شبهات و اختلافات بین جوانان و نوجوانان دانست.
وی گفت: برگزاری چنین جلساتی یکی از بهترین راه‏ها برای پاسخگویی به شبهات دینی قشر جوان جامعه است.
کارشناس امور فرهنگی بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: در این خصوص تعداد 39 گفتمان دینی با موضوعات جوانان و بصیرت، عفاف و حجاب، تحکیم بنیان خانواده، ایثار و مقاومت، ولایت ‏فقیه، ارزش‏های اجتماعی، دهه کرامت و پیشگیری از مصرف سوء مواد مخدر ویژه بانوان در سطح این استان برگزار شد.
وی برنامه‏ریزی در ارتباط با پر کردن اوقات فراغت تابستان دانش‏آموزان دختر را از دیگر دغدغه‏های امور فرهنگی بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان دانست.
کارشناس امور فرهنگی بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان پر کردن اوقات فراغت جوانان را مهم دانست و تصریح کرد: لحظه لحظه اوقات فراغت از چنان اهمیتی برخوردار است که حتی از آن به مثابه آینه فرهنگ جامعه یاد می‌کنند.
وی گفت: بنابراین اگر طرح و نقشه زندگی و کار جوانان با برنامه‌هایی که برای اوقات فراغت خود تنظیم می‌کنند، مغایرت داشته باشد و یا تفریحات و فعالیت‌های فراغتی آنها با هنجارهای فرهنگی در تضاد باشد، اوقات فراغت به یک مشکل اجتماعی مبدل خواهد شد.
کریمیان اعزام مبلغ در مناسبت‏های مختلف ملی، مذهبی، برگزاری مسابقات مختلف با موضوعات نماز، کرامت و ازدواج آسمانی، بازدید از کانون‏ها و هیئت‏های مذهبی، تهیه مقالات برای درج در سایت‏های وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی، انجام مصاحبه با خبرگزاری‏ها، مطبوعات و دیدار با ائمه جمعه و دیگر مسئولان استان سمنان را از دیگر فعالیت‏های حوزه بانوان برشمرد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول