اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول شورای هیئت‌های مذهبی تویسرکان:

256 هیئت مذهبی در تویسرکان فعالیت می‌کنند

خبرگزاری فارس: مسئول شورای هیئت‌های مذهبی تویسرکان گفت: 256 هیئت مذهبی در مساجد، تکایا و حسینه‌های سطح شهر و روستا در تویسرکان فعالیت می‌کنند.

256 هیئت مذهبی در تویسرکان فعالیت می‌کنند
صدرا محمدظاهری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در تویسرکان اظهار داشت: عزاداری عاشقان حسینی حرکتی منسجم و انقلابی در راستای اوج معرفت و شناخت اهل بیت، احیای امر به معروف و نهی از منکر و تمیز حق از باطل با پیروی از نهضت عاشورایی کربلا در سراسر جهان است.
وی تعداد هیئت‌های فعال در روستاها را 105 فقره عنوان کرد و اظهار داشت: 54 هیئت مذهبی در بخش خواهران و 70 هیئت برادران، در رده‌های سنی متفاوت و در مناسبت‌های گوناگون درشهرهای تویسرکان، سرکان و فرسفج در گستره وسیع با مشارکت همه‌جانبه آحاد جامعه و نظارت شورا فعالیت می‌کنند.
مسئول شورای هیئت‌های مذهبی شهرستان تویسرکان با اشاره به سابقه 25 ساله کانون مداحان اظهار داشت: کانون ذاکرین اهل بیت در راستای آموزش و تعلیم مداحی و روضه‌خوانی به علاقه‌مندان با حضور کارشناسان و متخصصان امر سال جاری در تویسرکان افتتاح شده است.
وی با اشاره به اینکه مداحان و ذاکرین تویسرکان در سه رده؛ شاخص، دوره‌گرد و مقطعی در مناسبت‌های مختلف فعالیت می‌کنند، خاطرنشان کرد:  115 نفر مداح و ذاکر اهل بیت که از این مجموع تعداد 15 نفر مداح پیشکسوت از پیرغلامان مشهور و‌ نامی این خطه کهن با پیشینه مذهبی و دینی غنی، خادم اهل بیت هستند.
 محمدظاهری با اشاره اینکه مراسم عزاداری امام حسین (ع) با محوریت پیرغلامان به عنوان میدان داران نهضت عاشورا به صورت منسجم و یکپارچه در تویسرکان برگزار می‌شود، گفت: پیرغلامان شهرستان با هدف شناخت ساختار درست و کاربردی مداحی، روضه‌خوانی و تحریفات فرهنگ عاشورا در همایش بین‌المللی پیرغلامان حسینی سال جاری حضور یافتند.
وی در پایان سخنان خود افزود: سال گذشته در ایام سوگواری محرم  49 تن اقلام و نذور چون برنج، قتد، شکر، و روغن در بین هیئت‌های مذهبی سطح شهرستان توزیع شده است.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول