اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در طول ماه محرم و صفر؛

1290 هیئت مذهبی در چهارمحال و بختیاری فعال است

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: در دهه اول ماه محرم یک هزار و 290 هیئت مذهبی در این استان مراسم عزاداری برگزار می‌کند.

1290 هیئت مذهبی در چهارمحال و بختیاری فعال است
حجت‌الاسلام جعفر مرتضوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: در ماه محرم و صفر امسال 450 هیئت در شهرکرد، 220 هیئت در بروجن، 210 هیئت در لردگان، 160 هیئت در اردل، 170 هیئت در فارسان و 80 هیئت در کوهرنگ مراسم عزاداری برگزار می‌کنند.
وی افزود: محرم و صفر بهترین فرصت برای ترویج و تعمیق آموزه‌های دینی و تجلی عشق و ارادت و پیوند این ملت با اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است.
مرتضوی فرهنگ غنی عاشورا را پشتوانه عظیمی برای مقابله با جنگ نرم دشمن برشمرد و افزود: هیئت‌های مذهبی بستر و ظرفیت استفاده از این فرهنگ و انتقال آن به نسل جوان کشور هستند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به وظایف و جایگاه شورای هیئت‌های مذهبی، تأکید کرد: شورای هیئت‌های مذهبی باید در راستای هماهنگی فعالیت این نمادهای مردمی و وحدت و همدلی و هم افزایی اقدامات فرهنگی ساماندهی و ارتباط مستمر با آنان را در راس برنامه‎های خود قرار دهد.
مرتضوی تصریح کرد: در عزاداری‎ها باید از اقداماتی که موجب وهن فرهنگ بالنده تشیع و بهره برداری سوء رسانه‌های بیگانه می‌شود، پرهیز کرد.
وی با تأکید بر انجام مراسم مذهبی به شیوه سنتی بیان کرد: مسئولان هیئت‌ها باید از نزدیک شدن به خرافات و مسائل شبهه انگیز اجتناب کنند و سینه زنی را در مجالس ترویج دهند. مرتضوی با بیان اینکه یک روی مراسم عزاداری غم و اندوه و گریه است و روی دیگر آن بیان فلسفه قیام امام حسین(ع)، گفت: مسئولان هیئت‌ها باید با برنامه‎ریزی مناسب بهترین زمان مراسم را به سخنرانی اختصاص دهند.
وی در ادامه از توزیع 450 بنر ویژه ماه محرم در شهرکرد خبر داد و گفت: ابعاد بنر‌ها 150 در 200 سانتی متر است و با هزینه 40 میلیون ریال تهیه شده است.
مرتضوی خاطرنشان کرد: باید در کنار عزاداری و اظهار محبت و دلدادگی به اهل بیت افزایش معرفت و بصیرت در برنامه‎های هیئت‌های مذهبی به عنوان هدف اصلی مورد توجه باشد.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول