اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس تبلیغات اسلامی لنده:

هیئت‌های مذهبی علمدار امر به معروف و نهی از منکر باشند

خبرگزاری فارس: رئیس تبلیغات اسلامی لنده با بیان اینکه وظیفه هیئت‌های مذهبی فراتر از اقدامات رایج کنونی است، گفت: قیام امام حسین تنها برای امر به معروف و نهی از منکر بود که هیئت‌های مذهبی باید علمدار این دو فریضه باشند.

هیئت‌های مذهبی علمدار امر به معروف و نهی از منکر باشند
به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، حجت‌الاسلام سید محمود الهی‌نیا شامگاه جمعه در سومین جلسه ستاد شئون فرهنگی بخش لنده در جمع هیئت‌های مذهبی این بخش اظهار داشت: در ماه محرم که ماه امر به معروف و نهی از منکر است باید زمینه اجرایی شدن این فریضه الهی در جامعه مهیا شود.
وی با اشاره به نقش هیئت‌های مذهبی در جامعه افزود: هیئت‌های مذهبی دارای ظرفیت‌های فراوانی برای ارائه واجبات دینی و مذهبی در جامعه و ترویج آن در قلوب مؤمنین هستند.
سرپرست تبلیغات اسلامی لنده گفت: با توجه به ظرفیت این مجموعه‌ها، باید در شکل‌دهی و ترویج  فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه قدم‌های مؤثری بردارند.
الهی‌نیا ابراز داشت: هیئت‌های مذهبی و مبلغان دینی از ظرفیت‌های بالایی برخوردارند که باید با پرهیز از خرافات و انحرافات عرفان و شناخت واقعی را به مردم انتقال دهند.
وی در ادامه با تاکید بر لزوم تقویت مبانی فرهنگی اجتماعی در جامعه تصریح کرد: پرداختن به مسئله فرهنگ در جامعه موجب پایداری نظام و در نهایت پایداری تفکر اسلام ناب محمدی خواهد بود.
امام جمعه موقت لنده ادامه داد: فعالیت‌های عمرانی هر چند موجب بهبود فیزیکی وضعیت کشور در زمینه ایجاد زیرساخت‌ها می‌شود، اما پرداختن به مسئله فرهنگ جامعه موجب استحکام و دوری از انحرافات خواهد شد.
الهی‌نیا خطاب به مسئولان هیئت‌های مذهبی گفت: از مسئولان هیئت‌های مذهبی انتظار می‌رود که نسبت به تقویت زیرساخت‌های فرهنگی که مهم‌ترین آنها فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر است تلاش بیشتری کرده و آن را در بطن جامعه نهادینه کنند.
وی با اشاره به تهاجم غرب علیه فرهنگ اصیل اسلامی ابراز داشت: سردمداران و ایادی استکبار به درستی تشخیص داده‌اند که اگر فرهنگ اسلامی ما دستخوش تغییر و تحول شود، به راحتی می‌توانند بر کشور و فرهنگ ما تسلط یابند.
الهی‌نیا ادامه داد: به همین منظور برای اجرای تهاجم فرهنگی خود علیه کشورمان،‌ هزینه‌های هنگفت به این امر اختصاص داده که دستگاه‌های فرهنگی نیز باید برای مبارزه با این شیوه دشمن، گام‌های جدی‌تری بردارند تا جوانان به راه مستقیم راهنمایی شوند.
وی در ادامه از مسئولان خواست که با تقویت نهادهای فرهنگی زمینه را برای راه‌اندازی شوراهای امر به معروف و ترویج دهندگان فرهنگ دینی در جامعه آماده کنند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول