اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده نیروی انتظامی گچساران:

بدحجابی نوعی سرطان و مرگ تدریجی جامعه است

خبرگزاری فارس: فرمانده نیروی انتظامی گچساران با بیان اینکه بدحجابی جامعه را به سوی انحراف و قهقرا می‌کشاند، گفت: بدحجابی نوعی سرطان و مرگ تدریجی جامعه است.

بدحجابی نوعی سرطان و مرگ تدریجی جامعه است
به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، فرمانده نیروی انتظامی این شهرستان پیش از ظهر امروز در مراسم زنگ انضباط اجتماعی در مدرسه بنت‌الهدی اظهار داشت: امروزه دشمنان با استفاده از جنگ نرم سعی در نفوذ و ضربه‌زدن به ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را دارد.
سید قدرت‌الله بیعت‌اصل افزود: نباید این اجازه را به دشمن زخم خورده داد تا با دسیسه و ترفند جدید، جنگ نامرئی یعنی جنگ روانی و نرم در میدان نبرد خودنمایی کند.
بیعت‌اصل با تأکید بر حفظ هوشیاری دختران و پسران جوان در محیط‌های مختلف اجتماعی تصریح کرد: در جنگ روانی دشمن سنگرهای معنوی را مورد هدف قرار داده تا آن‌ها را منهدم کند.
فرمانده نیروی انتظامی گچساران ابراز داشت: ایمان‌ها و معرفت‌ها ارکان و اساس یک نظام و یک کشور و از اهداف مورد نظر در جنگ نرم و روانی دشمن است.
بیعت‌اصل با اشاره به لزوم جلوگیری از رواج معضل بدحجابی در جامعه عنوان کرد: پوشش و ناهنجاری‌های پوششی را باید جدی گرفته و در برابر آن احساس مسئولیت کرد.
این مقام مسئول نیروی انتظامی گچساران بدحجابی را نشأت ‌گرفته از جنگ نرم دانست و گفت: بدحجابی یکی از عوامل مهم در تولید جرم در جامعه بوده که باید در اولویت‌های اول قرار گیرد.
بیعت‌اصل یادآور شد: بدحجابی و ناهنجاری‌های اجتماعی نوعی سرطان و مرگ تدریجی بوده که اگر کنترل نشود جامعه را با مشکل روبه‌رو می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: پیشرفت‌های جامعه در سایه امنیت بوده و بدون امنیت توسعه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی معنا و مفهومی ندارد.
فرمانده نیروی انتظامی گچساران گفت: ایران اسلامی با تدبیر، وحدت، انسجام، تعامل، تعاون و همفکری میان مسئولان و نیروی انتظامی در بحث آرامش بهترین کشور دنیا بوده و علت اصلی آن مشارکت و همکاری همه جانبه مردم ولایت‌مدار ایران اسلامی است.
رئیس آموزش و پرورش گچساران نیز در این مراسم متذکر شد: انضباط اجتماعی به معنای خویشتن‌داری و تسلط بر خویش  و به معنای رعایت مقررات شرعی، قانونی و عرفی به‌منظور جلوگیری از خطا است.
یدالله مرادی افزود: نظام هستی، قوانین الهی و احکام شرعی بر اساس نظمی شگفت‌آور سامان یافته است و در آموزه‌های دینی بر این اصل پا فشاری شده و در رأس ارزش‌های اسلامی جای گرفته است.
مرادی ادامه داد: امروزه جوامعی توسعه ‌یافته و پیشرفته هستند که یکی از مهم‌ترین شاخص‌های آن‌ها نظم و رعایت قانون باشد.
وی تصریح کرد: کشورهای پیشرفته و صنعتی هم بدون انضباط اجتماعی پسرفت کرده و نبود نظم در کشورهای نشانه‌ عقب‌ماندگی آن‌ها به‌شمار می‌رود. 
مدیر آموزش و پرورش گچساران تأکید کرد: در یک جامعه عوامل متعددی سبب پیشرفته‌شدن آن جامعه می‌شود که کنترل و تسلط اجتماعی از مهم‌ترین عوامل تحول در جوامع به‌شمار می‌رود.
مرادی یادآور شد: عرصه‌های نظم به‌عنوان دومین فصل به نظم شخصی و اجتماعی پرداخته و در نظم شخصی نیز به نظم محیطی، رفتاری و ارتباطی اشاره شده و خانواده، سازمان و جامعه به‌عنوان زیر فصلهای نظم اجتماعی یاد شده است.
این مسئول اذعان داشت: نظم و انضباط اجتماعی سبب ایجاد ارتباط با زیر فصل دینداری، انگیزه، عدالت، الگوسازی، برنامه‌ریزی، تقویت سیتم‌های نظارتی، برخورد با قانون شکنان، تشویق و توجه به نیازهای معیشتی می‌شود.
در پایان این مراسم از طرف نیروی انتظامی گچساران، به هر یک از دانش‌اموزان چادر نماز اهدا شد.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول