اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

کمیسیون نظارت اماکن و بازرگانی تصویب کرد؛

مقابله با پدیده‌های بدحجابی در بازار مازندران

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اماکن عمومی فرماندهی انتظامی استان مازندران گفت: کمیسیون نظارت اماکن و بازرگانی بحث مقابله با پدیده‌های بدحجابی در بازار را تصویب کرد.

مقابله با پدیده‌های بدحجابی در بازار مازندران
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، محمود جلالی صبح امروز در جلسه مشترک با اتحادیه‌ها و مسئولان امور بازرگانی با بیان اینکه ناجا و اداره اماکن مکمل هم در بازار محسوب می‌شود، اظهار داشت: جایگاه اصناف و بازار به عنوان بزرگترین لایه جمعیتی انکار ناپذیر جامعه محسوب شده و در امنیت جامعه موثر است.
وی ابراز داشت: اصناف نماد پرچم است، اگر در جامعه بالندگی اقتصادی با نگاه آموزه‌های دینی به وجود آید بازار دارای تحرک بوده و تاثیر آن در جامعه نمود می یابد.
جلالی با اشاره به اینکه پیچیدگی تاکتیک‌های جنگ نرم و تاثیر آن در جامعه پدیده بداخلاقی در فرهنگ را به وجود می‌آورد، تصریح کرد: فرهنگ ابتذال غرب با ترویج مدل‌های رفتاری و تشویق به الگو‌های لباس که مغایر با شئونات اسلامی در جامعه است همه موجب شد تا مقابله با تهاجم فرهنگ غرب به وجود آید و این مهم دغدغه مسئولان ومردم است.
رئیس اداره اماکن عمومی فرماندهی انتظامی استان مازندران خاطر نشان کرد: بحث مقابله با پدیده‌های بدحجابی در کمیسیون نظارت اماکن و بازرگانی تصویب شد تا همه دستگاه‌های اجرایی متولی همکاری لازم  را داشته تا با اجرای طرح‌های کنترلی از بدحجابی در جامعه پیشگیری شود.
وی ادامه داد: مباحثی که در جلسات مختلف با بازاریان، اصناف و قشرهای مختلف مطرح می‌شود نشان از فعالیت‌های زیر زمینی دشمن و هدفمندی است که باید در این باره اقدامات جدی‌تری به کار گرفته شود.
جلالی با بیان اینکه از نگاه اسلام دین و تجارت توام با ربا‌خواری باشد جنگ با اسلام محسوب می شود، خاطر نشان کرد: فعالیت در بازار باید پاک و مورد تائید اسلام باشد.
وی ورود سیستم رایانه ای را در برخی از صنوف کاربردی ندانست و اظهارداشت: سیستم رایانه‌ای در برخی از واحد‌های صنفی ورود یافته  در حالیکه هیچ سنخیتی با بازار کار آنها ندارد که در این باره تحلیل‌های میدانی نشان داد از 10 مکان تجاری هشت مورد با محتوای ممنوعه وارد کسب و کار شده که از مصادیق جرم به شمار می‌آید.
این مسئول با تاکید بر اینکه با فساد علنی در بازار اقدام به  مبارزه قاطعانه خواهیم داشت، گفت: برخی فروشنده‌ها با وضعیت نامناسب در پشت پیشخوان مغازه حضور می‌یابند که چهره بازار خلاف شعائر اسلام است و باید نظارت دقیق‌تری انجام شود.
وی خاطر نشان کرد: تولید، توزیع و فروش هر گونه البسه، تابلو، فرش و تصاویری که خلاف عفت عمومی در بازار باشد جایگاه بازار را خدشه‌دار می‌کند.
جلالی ادامه داد: آلات و ادوات موسیقی در اماکن عمومی از جمله مواردی است که در سطح بازار مشهود و محسوس است و نیز برخی از نوار صنوف در این بخش اقدام به فروش موسیقی غیر شرعی کرده که از لحاظ قانونی غیر مجاز و مصادیق جرم محسوب می‌شود.
رئیس اداره اماکن عمومی استان مازندران با تاکید براینکه ساختار ویترین‌های واحدهای صنفی باید متناسب با شرع اسلام باشد بیان داشت: استفاده از مانکن‌هایی که در ویترین‌ها قرار می‌گیرد نباید موجب گسترش بدحجابی در جامعه باشد.
وی در بحث نظارت عکاس‌خانه‌ها که با اجرای دستور دادستان به صورت تخصصی اقدام به نظارت شد اظهارکرد: آتلیه‌های عکاسی مجهز به سیستم ماهواره‌ای شده و با استفاده ابزاری از بانوان ایرانی کلیپ‌های غیر شرعی در کنار ساحل و طبیعت ارائه می‌دهند تا تبلیغی برای تازه عروس و دامادها باشد.
جلالی در بخشی از سخنانش به مدل و طراحی‌های تزئینی بسیاری از البسه که خود تبلیغ‌های فرقه‌های انحرافی است اشاره کرد و گفت: برخی الفاظ لاتین که معنای متعارفی با فرهنگ غرب دارد در لباس‌ها به کار می رود وبا توجه به اینکه بازار با این نوع پوشش‌ها اشباع شده است گله‌مندی خانواده‌ها را فراهم کرده و در این باره باید اقدامات جدی‌تری صورت گیرد.
وی خاطر نشان کرد: فروش مجسمه‌هایی نامتعارف‌ و مغایر با عفت عمومی و ارائه مدل‌های کابینت آشپزخانه که برگرفته از الگوی غرب است به خانواده‌های جامعه اسلامی آسیب می‌رساند و ضرورت دارد اتحادیه‌ها نظارت کافی چنین موارد داشته باشند.
رئیس اداره اماکن عمومی استان مازندران یادآور شد: جشن‌های عروسی مختلط در برخی از اماکن معتبر انجام و فیلمبرداری صورت می‌گیرد که با برخورد قانونی اماکن مواجه شده و به مراجع قضایی ارجاع می‌شود.
وی با بیان اینکه سفره‌خانه و قهوه‌خانه‌های زیادی در بلوار خزر ساری دیده می‌شود که مملو از دانشجویان است، اظهار داشت: سفره خانه‌هایی که با ارائه قلیان به مشتریان خود سرویس می‌دهند در منطقه‌ای که مراکز دانشگاهی مستقر شده است موجب شده تا دانشجویان دختر و پسر بیشترین مشتریان آن واحد صنفی را تشکیل دهند که خوشایند جامعه اسلامی نیست.
جلالی تصریح کرد: مالکان واحدهای صنفی قهوه خانه و سفره‌خانه‌ها می‌توانند برای نشات بیشتر و مدیریت در این بخش از ورود بانوان ممانعت کنند.
رئیس اداره اماکن عمومی استان مازندران با تاکید بر اینکه اتحادیه‌های اصناف مختلف نظارت کافی بر واحدهای صنفی داشته باشند، اذعان داشت: ناهنجاری‌هایی که در بازار رسوخ کرده  فشارهایی را به بازار وارد آورده که به دستگیری و ارجاع به مجامع قضایی  می‌انجامد.
انتهای پیام/‌ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول