اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو مجلس خبرگان رهبری:

امروز فرهنگ بدحجابی در کشور مردم را نگران می‏کند

خبرگزاری فارس: عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: در برهه کنونی مسئله عفاف، حجاب و فرهنگ بدحجابی در کشور مردم را نگران می‏کند.

امروز فرهنگ بدحجابی در کشور مردم را نگران می‏کند
به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حجت‏الاسلام و المسلمین سیدمحمد شاهچراغی عصر امروز در دیدار و گفت‏وگو با مدیر روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان اظهار داشت: دانشگاه‏های ما ضمن اینکه عالم تربیت می‏کنند، باید آدم‏ساز هم باشند.
شاهچراغی افزود: اگر از حوزه‏های علمیه و دانشگاه هم آدم و هم عالم بیرون بیاید، ملاک است.
وی اضافه کرد: علم که آدم را درست نمی‏کند، اخلاق و دین مهم است؛ دین و خداست که آدم می‏سازد و تا زمانی که آدم‏سازی نکنیم در معرض تهدید و گرفتاری هستیم.
شاهچراغی اضافه کرد: من معتقدم در کشور، فرهنگ دینی آن طور که باید و شاید جایگاه اصلی خود را ندارد و نیاز به تلاش و جدیت بیشتر است.
عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: مسئله عفاف، حجاب و فرهنگ بدحجابی در کشور مردم را نگران می‏کند.
شاهچراغی گفت: علی‏رغم همه این مشکلات، جامعه فرهنگی دینی جمهوری اسلامی را نباید با دیگر کشورهای به ظاهر اسلامی مقایسه کرد، البته ما ضعف داریم ولی با این وجود رشد فرهنگ دینی در کشور قابل مقایسه با گذشته نیست.
وی با اشاره به دشمنی استکبار جهانی خصوصا اسرائیل و آمریکا با مردم ایران اسلامی تصریح کرد: دشمنان ما آرامش مردم را نشانه گرفته‏اند و به دنبال این هستند که ما را سرگرم کنند تا ما نتوانیم به دین بپردازیم.
نماینده ولی‏فقیه در استان سمنان ضمن تاکید بر اینکه ما از دست دشمن در امان نیستیم، اضافه کرد: در مقابل این تهدیدات نیاز به جهاد فرهنگی، جهاد نظامی و جهاد خرافی‏زدایی داریم و می‏بایست که همواره هوشیار باشیم.
شاهچراغی گرایش‏های مذهبی مردم استان سمنان را ولایت‏مداری و فرهنگ بالا دانست و افزود: داشتن روحانیتی یک دست از امتیازات بسیار خوب این استان است.
وی اظهار داشت: فرهنگ ما فرهنگ کتاب و سنت است و پیامبر مکرم اسلام فرموده «انی تارکم فیکم الثقلین ...» و محور تبلیغات ما هم قرآن و حدیث است و سازمان تبلیغات اسلامی باید قرآن را بیشتر به مردم معرفی کند.
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: گاهی خرافات می‏خواهد به فرهنگ دینی ما سرپوش بگذارد که باید با خرافات و فرهنگ غلط مبارزه کنیم.
شاهچراغی تصریح کرد: کتاب و سنت باید در منظر مردم باشد و همه جلسات و تلاش‏های ما رنگ دین و خدا داشته باشد و وقتی که تبلیغات، مجالس، عزاداری و اعیاد ما رنگ دینی داشت، این همان تعمیق فرهنگ دینی است.
وی افزود: مردم وقتی با این فرهنگ آشنا شدند از فرهنگ بیگانه‏ تبری می‏جویند وقتی خدا باشد دیگر شیطان نیست.
مدیر روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان نیز در این دیدار ضمن تشریح فعالیت‏های روابط عمومی اداره کل در سطح استان گفت: نقش روابط عمومی اکنون از مدیریت تولید، پردازش و توزیع اطلاعات یک سویه به سطوح بالاتری چون توسعه اعتماد متقابل بین مردم و مسئولان، ارتقای جایگاه ارباب رجوع، گسترش درک عمومی از فعالیت‏های سازمان و تعامل و مردم دوستی ارتقا یافته است.
محمدحسن مقدم‏نیا افزود: عملکرد روابط عمومی در سازمان تبلیغات اسلامی به دلیل مواجهه تخصصی با فرهنگ دینی، از حساسیت‏‏‏های ویژه‏ای برخوردار است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول