اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

هشدار یک کارشناس فعال حوزه علوم دینی؛

ارائه لباس با ترویج "بدحجابی" جایز نیست

خبرگزاری فارس: یک فعال حوزه علوم دینی گفت: چنانچه البسه‌ای در معرض فروش قرار گیرد و لباس‌هایی که ترویج فساد و بدحجابی و فرهنگ ضد دینی کند جایز نیست و در آن مال نیز نمی‌توان تصرف کرد.

ارائه لباس با ترویج "بدحجابی" جایز نیست
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حجت‌الاسلام علی سقاچی امروز پیش از خطبه‌های نماز جمعه شیراز اظهار داشت: مغازه‌داران باید به این موضوع هوشیار بوده و از ارائه و فروش هرگونه لباسی که ترویج بدحجابی و فرهنگ ضد دینی می‌کند،خودداری کنند.
وی به فروش فرش‌های کوچک در برخی مغازه‌ها با تصاویر مستهجن و ترویج فرهنگ بیگانه و ضد دینی نیز اشاره کرد و ابراز داشت: طبق اعلام نظر تمام مراجع تقلید هر چیزی که ترویج فساد کند معامله آن جایز نیست.
سقاچی ادامه داد: برخی از صاحبان صنف‌های مختلف هستند که در فروش خود فرهنگ‌های بیگانه را ترویج داده و گاهی با فعل‌های حرام در کار خود می‌گویند دعای ما مستجاب نمی‌شود، که باید به این افراد اعلام کرد طبق فرموده امام صادق (ع)، در قلبی که فکر و اندیشه انسان برای به وجود آوردن فساد می‌تپد دعای او مستجاب نمی‌شود.
خطیب پیش از خطبه‌های نماز جمعه شیراز همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به مراوده و معامله با بهایی‌ها اشاره و تصریح کرد: مراوده و معامله با بهایی‌ها نیز جایز نیست، اما در جامعه ما به ویژه در مدارس شاهد این رویداد هستیم.
وی در ادامه با بیان احکام شرعی در مورد خرید و فروش‌ها نیز بیان داشت: اگر برای کسب روزی حلال معامله شود آن درآمد حلال است و در صورتی که برای استفاده حرام باشد آن معامله نیز حرام است.
این کارشناس فعال حوزه علوم دینی در مورد اینکه حضور داماد در جمع افراد بی‌حجاب چه حکمی دارد خاطرنشان کرد: طبق فتوای مراجع این نیز جایز نیست.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول