اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دادگستری راور:

ماهواره‌ها زمینه بدحجابی را فراهم می‌کنند

خبرگزاری فارس: رئیس دادگستری شهرستان راور گفت: امروز بعضی از دختران و زنان تحت تأثیر استفاده ناصحیح از ماهواره و اینترنت، زمینه بدحجابی را فراهم می‌آورند.

ماهواره‌ها زمینه بدحجابی را فراهم می‌کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان کرمان، حجت‌الاسلام محمود محمدی در جمع دانش‌آموزان با اشاره به نقش معنویت در بهداشت روانی جامعه اظهار داشت: نقش دین و شاخصه‌های اخلاق در زندگی روی جنبه‌های مختلف کاملاً مشهود و عاملی برای کاهش افسردگی، بزهکاری و کاهش مصرف الکل و مواد مخدر است.
وی افزود: هرچند بشر در عصر حاضر پیشرفت‌های علمی، تکنولوژیکی و پزشکی زیادی داشته اما در زمینه اخلاق دینی وضعیت رضایت‌بخش نبوده است.
رئیس دادگستری شهرستان راور عدم پیشرفت جامعه در عرصه اخلاق و دین را دلیل بالارفتن میزان بزهکاری در جامعه دانست و بیان داشت: بالابودن بزهکاری در جامعه موجب پیدایش اختلافات خانوادگی و به تبع آن افزایش آمار طلاق در جامعه بوده است.
رئیس دادگستری شهرستان راور با اشاره به نقش حیا و عفت در رفتارهای شخصی و اجتماعی آن را منشأ ارزش‌ها و رفتارهای شایسته دانست و گفت: حیا ترکیبی از تقوا، خوف و شرم بوده و نقش بسیار پررنگی در حفظ ارزش‌ها و معنویات دارد و نباید آن را به اشتباه تنها به خجالت کشیدن معنی و تفسیر کرد.
محمودی تصریح کرد: بر مبنای حدیثی از امام صادق (ع) حیا به پنج قسم شامل حیا از گناه، حیا از تقصیر، حیا از محبت، حیا از هیبت و حیا از کرامت تقسیم می‌شود.
وی بی‌حجابی، بدحجابی و روابط ناسالم را خلاف حیا دانست و خاطرنشان کرد: انکار حجاب، انکار یکی از ضروریات دین است که صدمات جبران‌ناپذیری بر پیکره اجتماع وارد کرده و در واقع بی‌احترامی به آیه‌های قرآن است .
محمودی تاثیر فضای اینترنت و ماهواره را بر جامعه و خانواده تأثیری انکارناپذیر برشمرد و گفت: در سال‌هایی که رضاخان به کشف حجاب اقدام کرد، زنان و دختران با حیا در مقابله با آن جنگیدند، اما امروز بعضی از دختران و زنان تحت تأثیر استفاده ناصحیح از ماهواره و اینترنت، خود زمینه بدحجابی را فراهم می‌آورند.
رئیس دادگستری شهرستان راور دختران جوان را به استفاده از چادر توصیه کرد و اظهار داشت: کسی با پوشیدن مانتو مخالف نیست، زیرا آن هم جزو حجاب است اما چادر حجاب برتر بوده و به تعبیر ائمه اطهار (ع) پوشش کامل بوده و امنیت بیشتری را متوجه زنان می‌کند.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول