اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قزوین:

ترویج مکاتب ساختگی سناریوی جنگ نرم است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین گفت: دشمن می‌خواهد اعتقاداتمان را تضعیف کند و داشته‌هایمان را از ما بگیرد لذا با تمام تجهیزات در عرصه جنگ نرم وارد شده تا در بخش عقاید در میان ما انحراف ایجاد کند و مکاتب ساختگی و پوسیده را در جامعه ترویج کند تا بدین ترتیب به پشتوانه نظام آسیب برساند.

ترویج مکاتب ساختگی سناریوی جنگ نرم است
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، آیت الله هادی باریک‌بین‌ امروز در دیدار با جمعی از بانوان مبلغه، عضو بنیاد زنان محجبه و شاغل در ادارات استان قزوین، بیان کرد: در ابتدا لازم است از تلاش‌های شما برای اجرای دستورات دینی تشکر کنم.
وی ادامه داد: این ایام، ایام نزول برکات است چرا که روز مباهله را گذراندیم و در سالروز نزول حدیث شریف کساء هستیم.
امام جمعه قزوین اضافه کرد: در روز مباهله پیامبر گرامی اسلام حضرت فاطمه زهرا(س)، حضرت امام حسن(ع)، حضرت امام حسین(ع) و امیر المومنین علی بن ابیطالب(ع) را با خود برای مباهله آوردند ولی وقتی نصاری احساس کردند که اگر بیایند عذاب الهی بر آنها نازل می‌شود، از آمدن صرف نظر کردند و بر پذیرش سخن رسول اکرم اذعان داشتند.
وی تصریح کرد: آیه‌ای که در این خصوص آمده و می‌گوید انسان‌ها یا کفور یا شاکرند که در مصداق شاکرین و ابرار امیرالمومنین(ع)، فاطمه زهرا(س)، حضرت امام حسن(ع) و حضرت امام حسین(ع) را به عنوان مصداق کامل و برجسته ابرار معرفی می‌کند.
باریک‌بین اظهار کرد: در این آیه می‌فرماید؛" یُوفُونَ بِالنَّذْرِ وَیَخَافُونَ یَوْمًا کَانَ شَرُّهُ مُسْتَطِیرًا  وَیُطْعِمُونَ الطَّعَامَ عَلَى حُبِّهِ مِسْکِینًا وَیَتِیمًا وَأَسِیرًا" یعنی آنها که به نظرشان وفادارند و از روز حساب می‌ترسند غذای خود را زمانی که روزه گرفته بودند در راه مستمندان، مسکینان و یتیمان می‌دهند و همه این اعمالشان در راه رضای خدا انجام می‌شود.
وی خاطر نشان کرد: ما باید به موضوع خانواده به خوبی اهمیت دهیم چرا که امروز دشمنان می‌خواهند ارزش‌های اسلامی را در جامعه تضعیف کنند و این ارزش‌ها را ما به سادگی به دست نیاورده‌ایم بلکه برای به دست آوردن آنها خون شهدایمان را تقدیم کرده‌ایم.
امام جمعه قزوین تأکید کرد: دشمن می‌خواهد اعتقاداتمان را تضعیف کند و داشته‌هایمان را از ما بگیرد لذا با تمام تجهیزات در عرصه جنگ نرم وارد شده تا در بخش عقاید در میان ما انحراف ایجاد کند و مکاتب ساختگی و پوسیده را در جامعه ترویج کند تا بدین ترتیب به پشتوانه نظام آسیب برساند.
وی توضیح داد: پشتوانه این انقلاب و این نظام کسی جز مردم نیست و دشمن می‌خواهد این پشتوانه را از انقلاب بگیرد تا نظام متکی به مردم را دچار آسیب نماید حال آنکه نظام ما متکی به مردم است آن هم مردمی مومن در سایه مردم‌سالاری دینی که باید شاکر این نعمت بزرگ باشیم.
باریک‌بین خطاب به زنان حاضر در این نشست گفت: تلاش کنید جمعیت خود را بیشتر نمایید و برای حفظ طهارت و پاکدامنی در جامعه قدم‌های بیشتری بردارید همچنین در خانه نیز فرزندان خود را با قرآن و احکام اسلام آشنا کنید.
وی ادامه داد: باید تلاش کنیم فضاهای اجتماعی را به سمت پاکدامنی سوق دهیم البته خانم‌ها نباید از وظیفه اول خود که همان خانه‌داری، شوهر داری و پرورش فرزند است غافل شوند و در کنار آن باید به علم روز مسلح باشند به واسطه توطئه‌های دشمنان گول نخورند.
امام جمعه قزوین تأکید کرد: باید در برابر توطئه‌ها بصیرت داشته باشیم تا بتوانیم با سلاح بصیرت اوضاع زمان را به خوبی بشناسیم و در سایه اسلام فرزندانی پاک، پاکدامن و مومن تربیت و به جامعه تحویل دهیم.
وی عنوان کرد: برخی خانواده‌ها برای انس گرفتن بیشتر فرزندانشان با قرآن تلاش می‌کنند که خیلی خوب است چرا که فهم آیات، ایمان را زیاد می‌کند و باعث می‌شود آنها با مطالب روز آشنا شده و در برابر تهاجم فرهنگی دشمن واکسینه شوند.
باریک‌بین بیان کرد: باید جوان‌ها را هر چه بیشتر با قرآن و رساله آشنا کنیم و از قرآن و روایات پیامبر و ائمه اطهار برای آنها سخن بگوییم چرا که قرآن و عترت باید عمل شود و این سفارش رسول اکرم(ص) است و اگر کسی با قرآن و رساله آشنا شود با نهج‌البلاغه نیز آشنا می‌شود و به دنبال صحیفه سجادیه نیز خواهد رفت و آنگاه این جوان تحت تأثیر برنامه‌ها و توطئه‌های دشمن قرار نمی‌گیرد.
وی افزود: خانم‌های برای هر کاری که وارد شده‌اند جدیت بیشتری داشته‌اند و با ذوق ،علاقه و احساس مسئولیت کار کرده‌اند بنابراین از شما می خواهم صمیمیت خود را گسترده کنید و کاری کنید تا با اخلاق و رفتار نیک شما خانم‌های جوان دیگر نیز جذب شوند و جمعیتان گسترده شود.
امام جمعه قزوین گفت: ماه محرم پیش روست و بهترین فرصت است که معروف‌ها را بیان کنیم و منکرها را به جامعه معرفی نماییم تا پس از برگزاری این برنامه‌ها در پیشگاه اباعبدالله الحسن(ع) رو سفید باشیم.
وی تصریح کرد: امروز وظیفه ما از هر زمان دیگری سنگین‌تر است چرا که اصل انقلاب ما موجب بیداری اسلامی شد و حال پس از این بیداری وقتی زمان برپایی حکومت در این کشورها شده است آنها به دنبال الگو هستند که ما باید این الگو را به آنها معرفی کنیم.
انتهای پیام‌/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول