اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار گرمی:

غنای فکری جوانان سلاح مبارزه با جنگ نرم است

خبرگزاری فارس: معاون فرماندار شهرستان گرمی گفت: غنای فکری جوانان و تجهیز روحیه آنان به افکار اسلامی مهم‌ترین ابزار برای مقابله با جنگ نرم و تهدیدات فرهنگی دشمنان است.

غنای فکری جوانان سلاح مبارزه با جنگ نرم است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، قادر دهقان پیش از ظهر امروز در مراسم تجلیل از کتابداران نمونه شهرستان گرمی اظهار داشت: جنگ نرمی که دشمن امروز علیه ایران اسلامی به راه انداخته است آگاهی و بصیرت بسیار زیادی را نیاز دارد که این امر تنها با مطالعه امکانپذیر است.
وی با اشاره به اینکه گسترش فرهنگ مطالعه نیازمند داشتن فضاهای مناسب مطالعاتی است بر تجهیز و ساخت و راه‌اندازی کتابخانه‌های مجهز و پیشرفته تاکید کرد.
این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری اینکه کتابداران نیز باید با توجه به نیازهای جامعه نسبت به در اختیار گذاشتن کتاب به اعضای کتابخانه‌ها اقدام کنند بیان داشت: خرید کتاب‌هایی در حوزه مقابله و مبارزه با جنگ نرم ضرورتی مهم است که باید به این امر در شهرستان‌ها توجه جدی صورت گیرد.
دهقان به مرزی بودن شهرستان گرمی اشاره کرد و افزود: با توجه به این ویژگی گرمی ضروری است تا مسئولان امکانات بیشتری را در این منطقه در اختیار جوانان قرار دهند تا آنان را برای مقابله جدی با بیگانگان آشنا کنیم.
وی نقش اولیا و مربیان را در گرایش فرزندان به کتاب و کتابخوانی موثر و مهم عنوان کرد و گفت: ترویج این فرهنگ نیاز به همت جمعی فرهنگیان و دانشگاهیان فرهیخته دارد.
معاون فرماندار گرمی توسعه کتابخانه را در گرمی و بخش‌های تابعه ضروری دانست و نسبت به تامین مقدمات لازم به منظور تحقق این مهم قول مساعد داد.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه این مراسم مسئول کتابخانه عمومی گرمی هم در سخنانی کتاب را از ملزومات زندگی در جوامع برشمرد و افزود: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی وظیفه اصحاب قلم و مطبوعات آثار است.
حسن اثباتی کتابخانه مجهز را یکی از ابزارهای مهم تشویق به مطالعه اعلام کرد و گفت: تجهیز کتابخانه‌ها و رسیدگی به امورات آنها باید به عنوان یکی از ملزومات اصلی ساماندهی کتابخانه‌ها باشد.
وی با اعلام اینکه کتابخانه عمومی گرمی از حیث کتب مفید، رضایتمندی ارباب رجوع، افزایش اعضا و توسعه کمی و کیفی، جزو برترین‌های استان است، اضافه کرد: تلاش می‌شود تا با تحویل یک باب مغازه از شهرداری گرمی که از محل تخصیص نیم درصد درآمدهای شهرداری به کتابخانه واگذار خواهد شد برای توسعه کتابخانه عمومی گرمی اقدام شود.
این مسئول دیدگاه مقام معظم رهبری نسبت به حوزه کتاب و کتابداری را دیدگاهی متعالی اعلام کرد و بیان داشت: مطابق نظر مقام معظم رهبری حوزه کتاب و مطالعه، حوزه‌ای کاملا فرهنگی است و در این راستا کتابخانه عمومی گرمی با ایجاد کانون‌های ادبی، هنری، فرهنگی و دینی سعی دارد تا در کنار امور جاری و روزمره، به رسالت خطیر خود مبنی بر آگاهی بخشی به همه و ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه، جامه عمل بپوشاند.
اثباتی همچنین لازمه پذیرش اعضای فعال در کتابخانه‌ها را تجهیز این مکان‌ها به کتب مفید دانست و افزود: در این راستا نیز کتابخانه‌های عمومی شهرستان گرمی اقدامات لازم را در دستور کار دارد.
وی گفت: گرایش علاقمندان به علوم اسلامی و خاصه جوانان به حضور و فعالیت در این کانون، نشانگر بینش دینی و ایمان عمیق به آموزه‌های اصیل مکتب علوی است.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول