اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 همدان:

جنگ نرم خانواده‌ها را هدف قرار داده است

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 همدان گفت: دشمن در جنگ نرم خانواده‌ها را هدف قرار داده است.

جنگ نرم خانواده‌ها را هدف قرار داده است
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، شب گذشته محمود کتابی در مراسم بزرگداشت روز خانواده با اشاره به اینکه در هفته بزرگداشت خانواده و 25 ذیالحجه قرار داریم، اظهار داشت: تحکیم پایه‌های مهر و عاطفه در خانواده به عنوان یک کانون گرم، نیاز اساسی فرزندانمان است و ما باید به آن هرچه بیشتر توجه کنیم.
وی افزود: خانواده نمونه و الهی خانواده حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) است و اگر در زندگی و بنیان خانواده به ایشان تأسی داشته باشیم آسیب‌هایی که امروز در جامعه شاهد آن هستیم را نخواهیم داشت.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 همدان گفت: با تأسی به ائمه می‌توانیم از جنگ نرمی که دشمن برای هدف قرار دادن خانواده‌ها به کار بسته و با تلاش و شناسایی مشکلات در تحکیم خانواده گذر کنیم.
وی تصریح کرد: به همین منظور با توجه به یک سری شاخص‌های عمومی و اختصاصی در 18 بند پنج خانواده به عنوان خانواده برتر انتخاب شدکه امروز از آنها قدردانی خواهد شد.
کتابی خاطرنشان کرد: از جمله شاخص‌هایی که در انتخاب خانواده برتر در نظر گرفتیم، ایثارگری، افراد تحت تکفل، تحکیم خانواده، فعالیت‌های فوق برنامه و رتبه‌دارها و مخترعان و المپیادهای ورزشی بوده است. 
یکی از مدرسان آموزش و پرورش نیز در این جلسه اظهار داشت: امروز وضعیت خانواده‌ها در جهان و ایران مناسب نیست چراکه از هر چهار ازدواج یکی به طلاق ختم می‌شود.
احمد طهماسبی افزود: 82 درصد متقاضیان طلاق در ایران زنان هستند و سهم زنان شاغل برای درخواست طلاق دو برابر زنان دیگر است و بیشترین طلاق گرفته‌ها زیر 30 سال هستند و 72 درصد از طلاق گرفته‌ها نیز زیر 10 سال باهم زندگی کردند.
وی بیان داشت: در شش ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال 89 میزان رشد ازدواج منفی دو و زیر صفر و نرخ طلاق مثبت پنج بوده است.
این مدرس آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: رهبر فرزانه ما در سال 71 گفتند شبیخون فرهنگی در راه است و در سال 85 نیز ناتوی فرهنگی را مطرح کردند و در سال 88 فرمودند جنگ نرم شروع شده و امروز نیز می‌گویند باید در برابر این حمله فرهنگی مقاومت کنیم.
وی اضافه کرد: امروز اگر یک ریال برای خانواده خرج نکنیم فردا باید میلیونی برای طلاق فرزندانمان خرج کنیم و این بی‌توجهی به امر خانواده هنوز بر پیکره جامعه ما دارد ضربه می‌زند.
طهماسبی خاطرنشان کرد: چرا ما نباید در فرمانداری هر شهرستان ستاد غیر مترقبه برای طلاق تشکیل دهیم و فقط برای بلایای طبیعی باید ستاد داشته باشیم.
وی گفت: تمام آسیب‌ها از بلوتوث، ماهواره، اینترنت، موبایل و شبکه فارسی زبان مخالف نظام به وجود آمده است.
مدرس آموزش و پرورش عنوان کرد: در جنگ سخت دشمن به زور وارد شد اما امروز در جنگ فرهنگی ما خودمان دشمن را وارد خانه‌هایمان کردیم، در جنگ سخت دشمن وارد مرزهای ما شد اما امروز دشمن وارد مغزهای ما شده است.
وی ادامه داد: امروز فرزندان ما محیط خانه را دوست ندارند، برای آنکه محیط خانه محل امنیت و آرامش نیست و فقط محل بحث و جدل پدر و مادر شده است.
طهماسبی با اشاره به گروه‌بندی خانواده‌ها گفت: امروز خانواده‌ها به چهار دسته تقسیم می‌شوند، نخستین گروه خانواده متکامل که خانواده حضرت علی (ع) است که ما نمی‌توانیم مثل خانواده ایشان باشیم و دومین گروه خانواده متعادل و سومین گروه خانواده متزلزل که در راه دادگاه هستند و چهارمین گروه خانواده متلاشی که طلاق گرفته هستند.
وی بیان کرد: ما باید سعی کنیم جزو خانواده متعادل باشیم که شامل سه ویژگی آرامش، حق سالاری و آسیب‌پذیر نبودن است، باید بدانیم پول آرامش نمی‌آورد بلکه فقط آسایش می‌آورد و هیچکس از آسایش به آرامش نمی‌رسد.
مدرس آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: مشکل مردم امروز ما این است که حال ندارند، آنها حال حرف زدن با همسر و فرزندانشان را ندارند، چرا ما باید پولی که بابت چیپس و پفک فرزندانمان می‌دهیم بیشتر از پولی باشد که برای کتاب فرزندانمان پرداخت می‌کنیم.
وی خاطرنشان کرد: مشکل ما دو موضوع است که اگر حل شود وضعیتمان صد درصد بهتر می‌شود نخست ازدواج‌های ناموفق و دومین مشکل ندانستن وظیفه است و اینکه اکثر کسانی که ازدواج می‌کنند همه ازدواج‌شان درست و منطقی نبوده و احساسی و بر اثر عشق‌های زودگذر است.
طهماسبی با بیان اینکه ازدواج‌ها باید آسان، عاقلانه، به موقع و پایدار باشد، گفت: این همه همایش و سمینار و جلسه برای موضوعات مختلف می‌گذارند اما برای ازدواج وقت نمی‌گذارند.
وی اذعان کرد: اگر چهار نهاد منزل (پدر و مادر)، مدرسه (معلم و مدیر)، مسجد (روحانیت) و مسئول به وظیفه‌اش عمل کند ما جامعه‌ای سالم و فرزندانی پاک خواهیم داشت.
وی افزود: امروز بلوغ جنسی در جامعه زودتر اتفاق می‌افتد و در دختران از 13 به 9 سال و در پسران از 16 به 12 رسیده است و این از همان ماهواره و اینترنت و پوشش خانواده‌ها در خانه و موبایل است و اگر همچنان این اتفاق ادامه پیدا کند، فاجعه می‌شود. 
انتهای پیام/آ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول