اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

معاون پژوهشی مؤسسه امام خمینی (ره):

تحول در علوم انسانی یکی از راهکارهای جنگ نرم است

خبرگزاری فارس: معاون پژوهشی مؤسسه امام خمینی(ره) گفت: یکی از راهکارهای جنگ نرم در بدنه اجتماع تحول و تغییر در علوم انسانی است چراکه تمام منابع این علوم بر اساس مبنای فکری لیبرالیسم تعریف شده است.

تحول در علوم انسانی یکی از راهکارهای جنگ نرم است
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حجت‌الاسلام احمد حسین شریفی در سومین همایش ملی ناتوی فرهنگی در خصوص جنگ نرم و راهکار مقابله با آن با نقل جمله‌ای از ریچارد نیکسون رئیس جمهور اسبق آمریکا اظهار کرد: این اعتقاد آمریکاست که اسلام خمینی و دین‌گرایی اسلامی برای ما خطرناک‌تر از تهدید کمونیسم و شوروی است.
وی افزود: هدف از برپایی انقلاب اسلامی حرکت بر مبنای توحید است و برای تحقق این مهم اومانیسم یا انسان‌محوری را باید از بین برد لذا استفاده از قدرت نرم نظام و انقلاب اسلامی تنها راه مقابله تهاجم فرهنگی است.
معاون پژوهشی مؤسسه امام خمینی (ره) با بیان اینکه فرهنگ، ذهنیت و اندیشه از مؤلفه‌های قدرت نرم نظام به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: کارشناسان جنگ سخت اذعان دارند که برای اشغال ایران حداقل 2 میلیون نیروی نظامی از نوع زمینی، دریایی و هوایی مورد نیاز است.
وی با اشاره به برخی از ویژگی‌های جنگ نرم تصریح کرد: حضور همه افراد جامعه در خط مقدم این نبرد، دادن قربانیان مضر و مخرب، تسخیر ضمیر افراد به جای تصاحب زمین، تسلط بر ذهن و داشتن بصیرت بالا از ویژگی‌های این جنگ محسوب می‌شود.
شریفی با بیان اینکه تغییر در سبک زندگی تحول همگانی را به همراه دارد، ادامه داد: جنگ نرم در سطح اجتماعی به تغییر جهان‌بینی انسان، توحید، اصول دین و تخریب ارزش‌های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی و همچنین تغییر سبک زندگی شامل معماری، موسیقی، تفریح، پوشاک و خوراک می‌پردازد.
وی افزود: در حال حاضر به خاطر تبلیغات منفی غرب با استفاده از اینترنت، ماهواره و رسانه‌های سمعی و بصری حضور برخی از معضلات اجتماعی نظیر پرورش سگ و تمایل به موسیقی‌های بی‌محتوا و فاسد در جامعه افزایش پیدا کرده است.
معاون پژوهشی مؤسسه امام خمینی (ره) اضافه کرد: در عصر حاضر 70 درصد از زنان متأهل آمریکایی اعلام کرده‌اند که اگر به جای همسر، یک سگ و یک ماشین تویوتا داشته باشیم، خوشبخت‌تر هستیم.
وی با بیان اینکه تنها ساختار هفت درصد از خانواده‌های آمریکایی قابل قبول است، گفت: 93 درصد از این خانواده‌ها بدون اصالت، همجنس‌باز و تک‌نوعی هستند و در برخی از مقاطع ازدواج با حیوان و ربات را نسبت به انسان ترجیح می‌دهند.
شریفی ادامه داد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در شهرهای مختلف ایران بازارها دارای مسجد و بعضاً حوزه علمیه بود اما امروز بازارهای سنتی جای خود را به پاساژهای آنچنانی با معماری غیراسلامی داده است که هیچگونه فضای معنوی در این مراکز حاکم نیست.
وی موسیقی را عامل ناکارآمدی اراده و عقل انسان دانست و افزود: امروز با مجوز وزارت ارشاد مکتوباتی ترجمه می‌شود که انتقال دهنده متون خوانندگان شیطان‌پرست است و موجب می‌شود بی‌هویتی و بی‌بند و باری گرفتار جوان امروز شود.
معاون پژوهشی مؤسسه امام خمینی (ره) تأکید کرد: اینترنت، فیلم، کارتون و رسانه‌های مکتوب از ابزارهای جنگ نرم در سطح عمومی جامعه تلقی می‌شود که دشمن با استفاده از همین ابزار به دنبال تبلیغ معنویت‌های مدرن و تکثیر عرفان‌های نوظهور در بین نخبگان جامعه است.
وی تصریح کرد: بر خلاف تصور، اسلام‌گرایی در دنیا رشد تصاعدی دارد به طوریکه از سال 2000 تا 2010 یک‌هزار مسجد در فرانسه ساخته شده و 60 کلیسا نیز به مسجد تبدیل و یا تعطیل شده است.
شریفی اضافه کرد: از هر دو نوزادی که در هلند متولد می‌شود یک نوزاد در خانواده مسلمان پرورش می‌یابد و لذا با توجه به این موضوع پیش‌بینی می‌شود که تا سال 2025 همه هلندی‌ها مسلمان شوند.
وی با بیان اینکه غرب تشنه معنویت اسلامی است، گفت: در اوایل انقلاب اسلامی ایران جمعیت مسلمان آمریکا به 300 الی 400 هزار نفر می‌رسید اما با رشد جمعیت مسلمان در این کشور این رقم امروز به 9 میلیون نفر رسیده است.
معاون پژوهشی مؤسسه امام خمینی (ره) با اشاره به فعالیت 5 هزار فرقه دینی در آمریکا بیان کرد: یکی از مصادیق مهم جنگ نرم تبلیغ دین‌های جدید و ساختگی است که به همین منظور از سال 1370 تاکنون 4 هزار و 500 عنوان کتاب با تیراژ میلیونی در ایران ترجمه شده است.
وی افزود: یکی از راهکارهای جنگ نرم در بدنه اجتماع تحول و تغییر در علوم انسانی است چراکه تمام منابع این علوم بر اساس مبنای فکری لیبرالیسم تعریف شده است.
شریفی خاطرنشان کرد: هدفمند کردن فعالیت‌های فرهنگی، تهیه طرح جامع تعلیم و تربیت اسلامی، تقویت و ترویج ارزش‌ها، طراحی الگوی اسلامی و استفاده از ابزارهای مورد استفاده دشمن از دیگر راه‌های مبارزه در تهاجم نرم دشمن به شمار می‌آید.
وی با اشاره به توجه ناتوی فرهنگی دشمن به سیاست داخلی کشورها اظهار کرد: تضعیف جایگاه ولایت فقیه به عنوان محکم‌ترین مانع استکبار، ساماندهی نافرمانی‌های مدنی، ایجاد تفرقه میان مسئولان قوای سه‌گانه، ایجاد شکاف میان مردم و مسئولان و استفاده از شعارهای زیبا و جذاب از مؤلفه‌های اصلی جنگ نرم در سطح سیاسی تلقی می‌شود.
معاون پژوهشی مؤسسه امام خمینی (ره) گفت: به عقیده برخی از تحلیلگران آمریکایی تنها گزینه باقیمانده غرب در تقابل نرم با جمهوری اسلامی ایران تعارض در سطح بین‌الملل است که شامل تبیین مؤلفه‌هایی نظیر اسلام‌هراسی جهانی، ایران‌هراسی منطقه‌ای و دکترین نبرد رسانه‌ای می‌شود.
وی در پایان ضمن تأکید بر حفظ اتحاد و گوش سپردن به فرامین مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: دشمن‌شناسی و تقویت بصیرت در کنار حرکت در مسیر ولایت توطئه‌های نرم و سخت دشمن را خنثی خواهد کرد و یقیناً پیروزی از آن اسلام و جبهه حق خواهد بود.
انتهای پیام/آ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول