اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان:

نگاه عمومی به وقف طلبکارانه است

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان گفت: همه افراد در مسائل مربوط به وقف مسئول هستند اما متاسفانه دیده می‎شود نگاه عمومی به وقف طلبکارانه است.

نگاه عمومی به وقف طلبکارانه است
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‎الاسلام والمسلمین ناصر انتصاری شامگاه دوشنبه در همایش بزرگ سفیران بصیرت در جمع طلاب و مبلغان استان اظهار داشت: اینکه موقوفات جامعه ما از دوران صفویه است و بعد از 32 سال امروز داشتن موقوفات را از گذشته داریم و این افتخار نیست.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان گفت: همه افراد در مسائل مربوط به وقف مسئول هستند اما متاسفانه دیده می‎شود نگاه عمومی به وقف طلبکارانه است.
وی با بیان اینکه هنوز بخشی از موقوفات بلاتکلیف مانده است، خاطرنشان کرد: نباید از نیت عمل واقف عدول کرد چرا که همه ما در احیای موقوفات مسئولیت شرعی داریم.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان گفت: متولیان، امینان و خادمین وقف بدانند و به درستی در خدمت موقوفه بوده و متوجه باشند که چه امانت بزرگی را در اختیار دارند ثوابی به اندازه خود واقف کسب کرده‎اند.
انتصاری با بیان اینکه وقف یکی از عوامل ماندگاری انسان‎ها است، افزود: اسلام چارچوبی مشخص برای وقف تعیین کرده و آنچه تا امروز فرهنگ ملت‎ها را زنده نگه داشته و ترویج داده است، فرهنگ وقف بوده است.
وی ادامه داد: برای ترویج فرهنگ وقف باید تبلیغات میدانی شکل بگیرد و اگر به اندازه‎ای که برای امور دیگر تبلیغات می‎شود برای وقف این کار انجام شود، توفیقات قابل قبولی را در پی خواهد داشت.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان با اشاره به اینکه در ارائه گزارش، مسئولان همیشه از عملکردهای خود سخن می‎گویند و خیلی کم اتفاق می‎افتد تا از اقدامات ناتمام‎ سخن بگویند گفت: گاهی وضعیت جامعه و برنامه‎های معنوی آنقدر بالا است که اگر فرض کنیم همین حوزه علمیه در سال، 30 طلبه داشت در 30 سال انقلاب اسلامی چند طلبه می‎توانست تقدیم نظام کند که آنها مبلغ دین باشد. 
انتصاری فلسفه تاسیس حوزه‎های علمیه را در کشور تربیت مبلغ و روحانی عنوان کرد و اظهار داشت: اینکه بگوییم روستا داریم اما روحانی به حد کافی نیست و یا مسجد داریم اما روحانی برای اقامه نماز و ارائه مباحث معنوی وجود ندارد یعنی اینکه نتوانسته‎ایم به آنچه که باید دست پیدا کنیم. 
وی تصریح کرد: حوزه علمیه بقیة‎الله الاعظم (عج) چندی است که طلبه تربیت می‎کند و در سال گذشته حدود 35 طلبه و امسال نیز 75 طلبه تربیت کرده است.
انتهای پیام،/ر20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول