اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور مجلس سازمان اوقاف خبر داد:

افزایش واقعه وقف در ایران

خبرگزاری فارس: معاون اداری مالی و امور مجلس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: متوسط وقف تا قبل از سال 89 در سراسر کشور 200 واقعه وقف است، ولی در سال گذشته تعداد وقف جدید یک هزار وقف افزایش داشته است.

افزایش واقعه وقف در ایران
 به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران، حمیدرضا ابراهیمی در جلسه شورای اداری اوقاف و امور خیریه مازندران بیان داشت: سال‌های سال بعد از جنگ جهانی اول و دوم و بعد از فروپاشی امپراطور عثمانی و تشکیل اتحاد جماهیر شوروی سابق و شکل‌گیری بلوک شرق و غرب، عمده نظرپردازی‌ها سخنشان این بود که دین قادر به اداره جوامع نیست و باید از زندگی کنار زده شود.
وی خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) مبدع این حرکت بود که دین قادر به اداره جوامع است.
معاون اداری مالی و امور مجلس سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: امام(ره) نظریه ولایت ‌فقیه را در نجف مطرح کردند و این نظریه در 22 بهمن 57 به ثمر نشست و حکومت پهلوی سرنگون شد و اکنون جمهوری اسلامی به عنوان یک ابرقدرت بنیانگذار یک ایدئولوژیک در قرن معاصر مطرح شد.
این مسئول ادامه داد: در اوایل انقلاب وقتی سخن از صدور انقلاب می‌شد، دریافت دشمنان جنگ سخت و لشکر کشی بود و به همین خاطر شرق و غرب با تفاهم، هشت سال علیه جمهوری اسلامی ایران وارد جنگ سخت شدند.
معاون اداری مالی و امور مجلس سازمان اوقاف و امور خیریه عنوان کرد: در طول هشت سال دفاع مقدس و در سال‌های انقلاب هنر امام این بود که آحاد مردم را به صحنه کشاند و امروز ما شاهدیم به تأسی از انقلاب اسلامی ایران کشور مصر که نخستین کشور دارای سفیر اسرائیلی بود به همت مسلمانان مصری سفارت‌خانه اسرائیل اشغال شد و سفیران اسرائیلی با لباس مبدل از آنجا خارج شدند.
وی اضافه کرد: تمام خواسته‌های شما به‌جا و در خور شما است، ولی اگر گذری به عقبه انقلاب داشته باشیم در می‌یابیم که انقلاب ما با وجود آنکه دشمنان حتی از دادن سیم خاردار به کشورمان جلوگیری می‌کردند و تحریم‌های بسیاری علیه ما اعمال کردند، ولی این انقلاب اسلامی ایران بود که به پیروزی رسید و هنر شما این است که از کمترین امکانات بیشترین بهره را داشته باشید.
ابراهیمی حرکت با برنامه و هدفمند، پرداخت‌های هدفدار و متناسب با تلاش افراد، کار اثربخش، و یک‌سو کردن برنامه‌ها و بهره‌گیری از پشتوانه مردمی و نیروی انسانی افتخاری را در بالا بردن بهره‌وری این سازمان مؤثر دانست.
این مسئول ادامه داد: اعتقاد ما این است که 70 درصد برنامه‌های سازمان اوقاف در سطح شهرستان‌ها انجام می‌شود و مدیران کل اوقاف باید 70 درصد از نیروهای موجود استان را در شهرستان‌ها بکارگیری کنند.
معاون اداری مالی و امور مجلس سازمان اوقاف و امور خیریه درباره کمبود نیروی انسانی که دغدغه همه روسای ادارات بود، گفت: در چهار پست حسابداری، حقوقی و ثبتی، بقاع و امور فرهنگی و متصدی رایانه و امور بایگانی اگر سازمان در استان‌ها کمبود پرسنل احساس کند در صورتی که منابع حقوقی آن در استان فراهم باشد با آموزش‌های لازم نیروهای جدیدی را وارد می‌کنند. 
وی ابراز داشت: سازمان اوقاف افرادی را بکارگیری می‌کند که پاک، پرنشاط، فعال و امانتدار باشند که با درنظر گرفتن این موارد مردم بیشتر به وقف جدید روی می‌آورند.
ابراهیمی تصریح کرد: متوسط وقف تا قبل از سال 89 در سراسر کشور 200 واقعه وقف است، ولی در سال گذشته تعداد وقف جدید یک هزار وقف افزایش داشته است.
این مسئول توجه به ورزش، آموزش کارکنان و تقویت روحیه کارکنان و خانواده آنان را مهم دانست و ادامه داد: نگاه در سازمان اوقاف رفتار برنامه‌ای است و ادارات استان‌ها نگاهشان به دستورالعمل‌ها نقادانه باشد.
معاون اداری مالی و امور مجلس سازمان اوقاف و امور خیریه با تأکید بر داشتن بصیرت کارکنان و تعامل سازنده، متذکر شد: ما باید به افراد اعتماد کنیم و میدان بدهیم اگر افراد نتوانستند از عهده کار برآیند درباره آن‌ها تصمیم‌گیری کنیم.
وی خاطرنشان کرد: اگر ما بر اساس وقفنامه و برنامه عمل کنیم هیچ کس نمی‌تواند بر ما اشکال وارد کند.
ابراهیمی در پایان اذعان داشت: سازمان اوقاف و امور خیریه مازندران باید به جایی برسد که توزیع کننده بودجه فرهنگی برای دیگر سازمان‌ها باشد. 
انتهای پیام/ن30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول