اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره بقاع و اماکن متبرکه اوقاف استان اصفهان:

خشکسالی زمین‌های کشاورزی وقفی سبب ضرر اوقاف شد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بقاع و اماکن متبرکه اوقاف ‌اصفهان با اشاره به اینکه بیش از 70درصد از رقبات وقفی زمین‌های زراعی هستند، گفت: به دلیل خشکسالی و نبود درآمد برای کشاورزان، اوقاف و کسانی که از درآمدهای این زمین‌ها منتفع می‌شدند، دچار ضرر شده‌اند.

خشکسالی زمین‌های کشاورزی وقفی سبب ضرر اوقاف شد
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمد قدوسی بعد‌ازظهر امروز در کمیته هماهنگی برنامه‌های بزرگداشت هفته کاهش بلایای طبیعی با بیان اینکه در استان اصفهان حدود 40 هزار رقبات وقفی وجود دارد، اظهار داشت: بیش از 70 درصد از این رقبات وقفی زمین‌های زراعی هستند که در اثر خشکسالی هم اکنون محصولی در آنها کشت نمی‌شود.
وی با اشاره به اینکه در آسیب رسیدن به موقوفات دو دسته متضرر می‌شوند، افزود: یک دسته از آن‌ها کشاورزانی هستند که معیشت آنها از این راه بوده است.
رئیس اداره بقاع و اماکن متبرکه اوقاف استان اصفهان ادامه داد: دسته دوم افرادی همچون ایتام، بیماران نیازمند، حوزه‌های علمیه، مدارس و جهیزیه نو عروسان که از درآمد رقبات وقفی به ویژه زمین‌های کشاورزی منتفع می‌شوند، ضرر دیده‌اند.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه بحران‌های اجتماعی آنها مد نظر است اگر اعتباری برای موارد یاد شده اختصاص پیدا کند تا جبران خسارت‌های ناشی از خشکسالی در این بخش‌ها بشود، بسیار مطلوب است.
قدوسی همچنین اضافه کرد: بقاع متبرکه و مساجد و مکان‌های وقفی که به نحوی توسط حمایت‌ها و کمک‌های مردمی به ویژه در شرق استان اصفهان توسط مردم اداره می‌شدند، دچار ضرر شده و کاهش درآمد کشاورزان نیز سبب کاهش کمک‌های آنها شده است لذا از مدیریت بحران استانداری تقاضا داریم در این زمینه اعتباراتی را به اوقاف اختصاص دهند.
به گزارش فارس در ادامه مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در پاسخ به این اظهارات بیان داشت: مدیریت بحران استانداری در بحث مساجدی که دچار آسیب شدید و گوشه‌ای از بنا دچار تخریب شده باشد، ورود پیدا می‌کند.
منصور شیشیه فروش یادآور شد: سال گذشته نیز مبلغی برای مجهز کردن مساجد به سیستم اطفای حریق از اعتبارات مدیریت بحران به اوقاف داده شد.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول