اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف سمنان خبر داد:

برگزاری جشنواره وقف چشمه همیشه جاری در سمنان

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان اعلام کرد: دومین جشنواره "وقف چشمه همیشه جاری" در استان سمنان برگزار می‌شود.

برگزاری جشنواره وقف چشمه همیشه جاری در سمنان
به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان، حجت‎الاسلام قربانعلی صفایی‏پور امروز اظهار داشت: احسان و نیکی کردن به بندگان خدا از جمله رفتارهایی است که عقل آدمی آن را می‌ستاید و به حسن و خوبی آن حکم می‌کند و به شکل‌ها و صورت‌های گوناگون انجام‌پذیر است که همه ارزشمند بوده و پیامدهای شایسته در پی‌دارد.
وی بیان داشت: یکی از مصادیق احسان مالی، وقف کردن است که در بین سایر انواع احسان مالی از ارزش ویژه‌ای برخوردار بوده و ملاک برتری وقف از سایر بخشش‌های مالی، پایداری و پیوستگی آن است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: وقف احسانی پیوسته است که با مرگ واقف هم پایان نمی‌پذیرد.
صفایی‏پور افزود: در این راستا، اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان پیرو تأکید نماینده ولی‌فقیه و سرپرست سازمان اوقاف مبنی بر ترویج فرهنگ وقف دومین جشنواره وقف چشمه همیشه جاری را برگزار می‏‏کند.
صفایی‏پور ترویج و تبلیغ سنت حسنه وقف در بین تمام اقشار جامعه را از جمله اهداف برگزاری جشنواره وقف چشمه همیشه جاری اعلام کرد و اظهار داشت: ایجاد نگرشی جدید به وقف از جنبه‌های مختلف علمی، فرهنگی، هنری، معرفی سنت حسنه‌ وقف و آثار و برکات آن در ابعاد مختلف، اعتمادسازی عمومی مردم نسبت به عملکرد سازمان اوقاف به عنوان پاسدار موقوفات و مجری نیت واقفان از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به دلایل برگزاری این جشنواره اشاره داشت و افزود: ایجاد انس و آشنایی بیشتر اقشار مختلف مردم با مقوله وقف و موقوفات، ایجاد زمینه لازم برای عمل به سنت حسنه وقف در سطوح مختلف جامعه، استفاده از ظرفیت‌های تأثیرگذار و ماندگار فرهنگی و هنری در جهت فرهنگ‌سازی سنت حسنه وقف، تشویق و تجلیل از خالقان آثار برتر در موضوع وقف از دلایل برگزاری دومین دوره جشنواره است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان به اولویت‏های این جشنواره اشاره کرد و بیان داشت: با عنایت به وظایف سازمان مبنی بر فرهنگ‌سازی سنت حسنه‌ وقف در جامعه و ابلاغ نماینده ولی‌فقیه و سرپرست سازمان مبنی بر اولویت اول در بخش فرهنگی، ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف در جامعه و اصحاب وقف و اختصاص دو درصد از کل درآمد موقوفات سال به این امر برگزار می‏شود.
‏صفایی‏پور زمان اجرای این طرح را از 21 خرداد تا پایان آبان‏ ماه سال 1390 در استان اعلام کرد و گفت: این دوره از جشنواره در دو بخش مسابقات فرهنگی و هنری و بخش نمایشگاهی برگزار خواهد شد.
وی در بخش پایانی سخنان خود با اعلام اینکه شعر، ادبیات داستانی از رشته‏های بخش فرهنگی و نیز خوشنویسی از رشته بخش هنری مسابقات فرهنگی و هنری است، تصریح کرد: نمایشگاه فرهنگی و هنری وقف چشمه همیشه جاری در خلال برگزاری دومین جشنواره در مراکز استان برگزار می‏شود.
انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول