اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری:

وقف چشمه همیشه جاری در چهارمحال‌و‌بختیاری می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری گفت: دومین جشنواره سراسری فرهنگی و هنری وقف چشمه همیشه جاری در نیمه دوم امسال در این استان برگزار می‌شود.

وقف چشمه همیشه جاری در چهارمحال‌و‌بختیاری می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام شوذب شیری بعد از ظهر دیروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: وقف به عنوان بارزترین مصداق احسان، تعاون و عمل صالح ماندگار با منشا خدمات علمی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در جامعه است.
وی افزود: دومین جشنواره سراسری فرهنگی و هنری وقف با دو موضوع خوشنویسی و ادبیات داستانی در دو مرحله استانی و کشوری برگزار می‌شود.
شیری آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره را 30 آبان‌ ماه سال جاری اعلام کرد و گفت: هدف از برگزاری این جشنواره بهره‌مندی از استعداد هنرمندان در زمینه شعر، داستان و خطاطی با موضوع وقف است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری از اوقاف به عنوان یکی از متولیان مسابقات قرآنی در تمام سطوح شهرستانی، استانی، منطقه‌‌ای، کشوری و بین‌المللی نام برد و افزود: امسال مرحله شهرستانی مسابقات حفظ و قرائت قرآن خواهران 13 مهر و برادران 14 مهر ماه برگزار می‌شود.
شیری با بیان اینکه در سال گذشته 700 نفر از این استان در مسابقات قرآنی شرکت کردند، گفت: پیش‌بینی می‌شود تعداد شرکت‌کنندگان مسابقات قرآنی در سال جاری در این استان افزایش یابد.
وی خاطرنشان کرد: همچنین مسابقات رشته مفاهیم قرآن در چهارم آذرماه سال جاری در حسینیه امامیه شهرکرد برگزار می‌شود و مرحله استانی این مسابقات قرآنی نیز متعاقبا اعلام خواهد شد.
شیری با اشاره به شرایط شرکت کنندگان در مسابقات قرآنی امسال گفت: حفظ یک جزء قرآن از شروط اصلی ورود علاقه‌مندان به این مسابقات است.
وی با بیان اینکه حمایت از وقف می‏تواند این سنت نبوی را در جایگاه ویژه خود قرار دهد، گفت: اجرای علنی و شفاف نیات واقفان توسط متولیان موقوفات و ادارات اوقاف و تجلیل از نیکوکاران و تشویق ثروتمندان و متمکنین برای انفاق مال و تبیین برکات وقف برای مردم از جمله راه‏هایی است که زمینه رشد این نهاد را فراهم می‏کند.
شیری افزود: آن گونه که تاریخ شهادت می‏دهد، موقوفات پیوسته متناسب با نیازهای اجتماعی به وجود آمده‏اند، به طور قطع در زمانی که نیازهای جدیدی برای جوامع بشری مطرح است، می‏تواند وقف‏های جدیدی توسط نیکوکاران به انجام برسد.
وی با بیان اینکه موقوفات میراث‏هایی کهن و جاودانی است که سند افتخار و سرمایه‏گذار نسل‏های آتی به حساب می‏آید، افزود: کتب خطی وقفی کتابخانه‏ها، ساختمان‏های مدارس علوم دینی، ساختمان‏های مساجد، بیمارستان‏ها و سایر ابنیه تاریخی که با اهداف عام‏المنفعه به وجود آمده‏اند، سرمایه عظیم امت اسلامی‏ هستند و حفظ و مراقبت از آنها بر همگان یک ضرورت انکارناپذیر است.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول