اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف سمنان:

بسیاری از اندیشه‏ها با وقف محفوظ مانده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: بسیاری از اندیشه‏ها در طول تاریخ در پناه وقف محفوظ مانده است.

بسیاری از اندیشه‏ها با وقف محفوظ مانده است
به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف وامور خیریه استان سمنان، حجت‏الاسلام قربان علی صفائی‏پور امروز در نشستی با همین موضوع اظهار داشت: وقف آمیزه‏ای از اندیشه و عمل بوده و از ویژگی‏های بارز آن استمرار و جاودانگی است.
وی بیان کرد: این ویژگی وجه تمایز وقف از سایر انواع انفاق و بخشش‏هاست و به دلیل کارایی ماندگار توانسته حاصل انتقال اندیشه هر نسل به نسل‏های بعدی و عامل گسترش تجربیات یک سرزمین به سایر سرزمین‏ها باشد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با بیان اینکه جایگاه ممتاز سنت حسنه وقف در تمدن عظیم اسلامی بر هیچ فردی پوشیده نیست، ادامه داد: بذل و بخشش و انفاق مال در جهت رفع نیازهای مادی و معنوی در جامعه که نشات گرفته از حس نوع دوستی و روح عاطفی انسان است، سابقه‏ای به درازای پیدایش نخستین انسان‏ها در روی کره خاک دارد.
صفائی‏پور افزود: اسلام با بهره‏گیری از این خصلت پاک بشری و قرار دادن آن در پرتو انوار ایمان و عقیده به ذات لایزال خداوند و ترسیم دور نمای واقعی پاداش‏های اخروی برای نیکوکاران، این حس اصیل انسانی را سابقه‏ای دارای رشد و جهت‏دار قرار داده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان اظهار داشت: امروزه جز آثار و ابنیه به جای مانده و نسخه‏های خطی کتابخانه‏ها که در پناه سنت وقف پابرجا مانده‏اند، چه شاهد و گواهی بر عظمت تمدن بزرگ اسلامی و وجود تمدن‏های کهن بشری می‏توان یافت که تا بدین حد بتواند خلاقیت‏ها، آرمان‏ها و ایده‏های ارجمند نسل‏های گذشته را همراه با رنج‏ها و امیدهای آنان در برابر دیدگان جستجوگر نسل حاضر مجسم سازد.
وی در پایان اضافه کرد: اگر وقف در تاریخ گذشته و امروز به طور همه جانبه مورد پژوهش محققان قرار گیرد، بدون تردید راهکارهای مناسبی برای گسترش روابط ملت‏ها و تقویت پایه‏های فرهنگ الهی و انبیا می‏توان ارائه داد و علاوه به آن کمک شایانی به پیدایش شیوه‏های نوین کمک رسانی و تامین اجتماعی نسبت به همنوعان و درماندگان متناسب با نیازهای زمان خواهد بود.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول