اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی خبر داد:

تولید زعفران ارگانیک در مزارع وقفی خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی از اجرای کاشت زعفران ارگانیک برای نخستین بار در استان در مزارع موقوفه روستای شوکت‌آباد بیرجند خبر داد.

تولید زعفران ارگانیک در مزارع وقفی خراسان جنوبی
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام محمد طاهر گرایلی اظهار داشت: در راستای بهره‌وری و سرمایه‌گذاری موقوفات اجرای کاشت زعفران در مزارع موقوفه محمد ابراهیم و اسماعیل به مساحت یک و نیم هکتار با رعایت دقیق‌ترین مسائل زراعی و تهیه زیرساخت‌های لازم در دستور کار این اداره کل قرار دارد.
وی افزود: این سرمایه‌گذاری با اعتباری بالغ بر 170 میلیون ریال در سطح یک ونیم هکتار انجام می‌شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی تصریح کرد: تولید زعفران ارگانیک می‌تواند تحولی عظیم در صادرات این محصول ارزشمند ایفا کند.
گرایلی گفت: پیش‌بینی می‌شود با توجه به مرغوب بودن خاک مزرعه و رعایت دقیق‌ترین مسائل فنی حداقل چهار برابر میانگین تولید زعفران داشته باشیم زیرا این مزرعه در استان به عنوان پایلوت آموزشی حیث زعفران کاران تلقی می‌شود.
وی با اشاره به مدیریت صحیح موقوفات افزود: اگر موقوفات در سطح استان احیا شوند و مورد بهره‌برداری قرار گیرند بسیاری از معضلات استان حل می‌شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی ادامه داد: عواید هر موقوفه طبق نیتی که واقف برای آن تعیین کرده به مصرف می‌رسد که خلاف آن طبق قوانین موجود و نظریه اداره تحقیق مردود است.
گرایلی از همراهی و همکاری مردم و مسئولان در راستای احیای وقف و موقوفات تقدیر کرد و یادآور شد: همکاری مردم و مسئولان با مجموعه اوقاف سبب افزایش خیر در جامعه می‌شود.
انتهای پیام/خ۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول