اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف سمنان:

محدود کردن تکاثرطلبی از آثار وقف است

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: از آثار عمده وقف که به صورت خودکار عمل می‏کند، محدود کردن تکاثر طلبی در میان آحاد مختلف مردم است.

محدود کردن تکاثرطلبی از آثار وقف است
به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف وامور خیریه استان سمنان، حجت‏الاسلام قربانعلی صفائی‏پور مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان اظهار داشت: در آیین حیات‏بخش اسلام راهکارهای مهمی برای پیشگیری از ایجاد شکافت‏های عمیق طبقاتی که در آن فاصله میان غنی و فقیر به صورت غیرطبیعی زیاد می‏شود، در نظر گرفته شده است. 
صفائی‏پور با اشاره به اختلاف سطوح زندگی مردم افزود: اختلاف سطوح زندگی ریشه در اختلافات و تفاوت‏های فردی انسان‏ها دارد که از جهت استعدادها و قوای گوناگون است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با بیان اینکه چنانچه شکافت بین طبقات آنچنان زیاد شود که جامعه به سمت و سوی دو قطبی شدن پیش رود از نظر نظام اقتصادی اسلام پذیرفتنی نیست، اظهار داشت: جایگاه وقف در جهت کاهش مشکل طبقاتی جوامع به ویژه جوامع اسلامی در این مقطع روشن و بارز می‏‏شود.
وی در پایان بیان کرد: وقف با توزیع درآمد بین افراد جامعه آن را به سمت توازن اجتماعی هدایت می‏کند، گرچه وقف بیشتر به عنوان امور اخلاقی شناخته شده ولی در عمل تاثیر بسزایی در تامین عدالت اجتماعی دارد و از عوارض سوء بی‏عدالتی اجتماعی و شکافت‏های طبقاتی تا حد زیادی می‏کاهد.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول