اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان خبر داد:

دانش‌آموزان مدارس طرح سبزه‌میدان به مدارس جدید می‌روند

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: دانش‌آموزان مدارسی که در طرح سبزه‌میدان واقع شده است در سال تحصیلی جدید به مدارس جدید می‌روند.

دانش‌آموزان مدارس طرح سبزه‌میدان به مدارس جدید می‌روند
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، امیر نظری شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران با تبریک آغاز بهار تعلیم و تربیت و گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: بر اساس توافق‌های صورت گرفته دانش‌آموزان این مدارس در مدارس جدید سال تحصیلی 91 – 90 را آغاز می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: بعد از آغاز سال تحصیلی و استقرار دانش‌آموزان در مدارس جدید مدارس سبزه میدان آماده تحویل است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در ادامه با اشاره به اینکه در سال جدید بیش از 182 هزار دانش‌آموز در سال تحصیلی جدید را آغاز می‌کنند، یادآور شد: این دانش‌آموزان در بیش از 2 هزار مدرسه تحصیل می‌کنند.
وی با بیان اینکه 15 هزار معلم در سال تحصیلی جدید در استان زنجان در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: با تمهیداتی که انجام شده است سال تحصیلی جدید بدون دغدغه آغاز می‌شود.
نظری از تعمیر و تحویل 20 مدرسه خبر داد و افزود: بیش از 100 مدرسه در سطح استان زنجان تعمیرات اساسی شده است.
وی خاطرنشان کرد: در تابستان امسال، با مشارکت دانش‌آموزان بیش از 430 مدرسه آماده سازی شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: آموزش و پرورش استان زنجان در عرصه‌های ملی و استانی موفقیت‌های بزرگی کسب کرده‌اند و در مقایسه با سایر استان‌های کشور جزو رتبه‌های برتر نخست تا سوم بوده‌اند که آخرین آن کسب رتبه نخست در انسداد بی‌سوادی در کشور است.
وی با بیان اینکه لازمه ریشه کنی بی‌سوادی این است که بی‌سواد جدیدی وارد جامعه نشود دوم آن که بی‌سوادان موجود در جامعه به فرد با سواد تبدیل شود، خاطرنشان کرد: در زمینه ریشه‌کنی بی‌سوادی در جامعه آموزش و پرورش استان زنجان ماموریت خود را به درستی انجام داده است.
نظری با بیان اینکه امیدواریم امسال نیز همچون سال گذشته سرشار از موفقیت برای دانش‌آموزان و آموزش و پرورش باشد، تصریح کرد: آموزش و پرورش استان زنجان سال تحصیلی جدید را در سال جهاد اقتصادی با همراهی مردم ولایت مدار استان زنجان و با روحیه جهادی فرهنگیان آغاز می‌کند.
وی با بیان اینکه نخستین ماموریت آموزش و پرورش در همه جهان و در ایران فراهم کردن بسترهای لازم آموزش برای همه به طوری که هیچ کسی از نعمت درس خواندن محروم نباشد، تصریح کرد: استان زنجان در زمینه فراهم کردن فرصت آموزش برای همه دانش‌آموزان حتی در دورترین نقاط موفق عمل کرده است.
مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان در دوره راهنمایی و متوسطه برای اینکه امکان دایر کردن مدرسه در روستاهای کوچک با جمعیت کم وجود ندارد، یادآور شد: آموزش و پرورش سعی می‌کند با روش‌های متنوع دیگر با عنوان روستا مرکزی دانش‌آموزان چند روستای کوچک را در یک روستای بزرگ جمع‌آوری و زیر پوشش تحصیلی قرار دهد.
وی همچنین از فراهم کردن فرصت‌های آموزشی برای دانش اموزان کم بضاعت خبر داد و افزود: امسال برای پوشاک و تغذیه دانش آموزان بی‌بضاعت و کم بضاعت کارهای اساسی صورت گرفته است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه حدود 90 درصد مدارس به صورت تک نوبته در سال جاری برگزار می‌شود، یادآور شد: با توجه به زیر‌ساخت‌های آماده شده مدارس استان در سال جاری روز پنج شنبه تعطیل است.
نظری از تک نوبته شدن 100 درصد مدارس مقطع ابتدایی استان خبر داد و گفت: همه مدارس ابتدایی با توجه به ظرفیت‌های ایجاد شده تک نوبته برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: در سال گذشته با توجه به فعالیت‌های انجام شده در راستای برگزاری طرح استقبال از مهر، زنجان از استان‌های برتر در این زمینه بود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان بیان داشت: در سال جاری طرح استقبال از مهر در سه مقطع استانی، شهرستانی و روستاها در سطح استان برگزار می‌شود.
وی افزایش سطح آگاهی و فرهنگی دانش‌آموزان، جلب مشارکت همگانی، کنترل بهداشت محیط مدارس، تامین، حفظ و ارتقای سلامت روانی و بهداشتی دانش‌آموزان را از اهداف اجرای طرح استقبال از مهر عنوان کرد.
نظری کاهش بار ترافیکی، فرهنگ‌سازی و ترغیب دانش‌آموزان به حفظ، نگهداری و پاکیزگی شهر را از دیگر اهداف اجرای این طرح عنوان کرد.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول