اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی:

650 هزار دانش‌آموز آذربایجانی راهی مدارس می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: از اول مهر ماه 650 هزار نفر دانش‌آموز آذربایجان‌شرقی در مقاطع مختلف تحصیلی راهی مدارس می‌شوند.

650 هزار دانش‌آموز آذربایجانی راهی مدارس می‌شوند
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، فیروز رضایی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی بر ارتقای کیفی سطح مدارس تاکید کرد. 
 
*کاهش 6 میلیون نفری جمعیت دانش‌آموزی
وی با اشاره به جمعیت دانش‌آموزی در کشور اظهار کرد: در حال حاضر جمعیت دانش‌آموزی کشور از 18 میلیون به حدود 12 میلیون رسیده است و استفاده حداکثری از فضای مدرسه در همین راستا مورد توجه قرار دارد.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی گفت: ساماندهی مدارس با عنوان تک نوبته کردن مدارس ابتدایی در استان آغاز شده و علاوه بر مدارس ابتدایی در مقاطع راهنمایی و دبیرستان نیز این روند ادامه دارد.
رضایی بیان کرد: با  آغاز سال تحصیلی تعداد مدارس یک نوبته افزایش یافته و از فضای مدارس استفاده حداکثری شده و در زمینه فضای آموزشی نیز حداکثر استفاده می‌شود که در همین زمینه تلاش شده تراکم مدارس کاهش نیابد.
وی گفت: سهم فنی حرفه‌ای مدارس استان نیز امسال از 38 درصد به 45 درصد خواهد رسید که 43 درصد دانش‌آموزان هنرستانی نیز در تبریز مستقر هستند.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی گفت: از اول مهر ماه 650 هزار نفر دانش‌آموز آذربایجان‌شرقی در مقاطع مختلف تحصیلی راهی مدارس می‌شوند.
وی با اشاره به وضعیت قبولی دانش‌آموزان آذربایجان‌شرقی در کنکور امسال اظهار کرد: دانش‌آموزان استان امسال رتبه‌های خوبی در کنکور داشتند که رتبه اول علوم آزمایشگاهی، رتبه نخست زبان و نیز رتبه‌های تک رقمی در رشته‌های اصلی امسال توسط دانش‌آموزان استان کسب شده‌اند. 

*2745 مدرسه تک نوبته در آذربایجان‌شرقی
رضایی ادامه داد: 2 هزار و 745 مدرسه یک نوبته در استان امسال فعال خواهد بود که نسبت به سال گذشته بیش از 500 مدرسه افزایش داشته است.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی بیان کرد: در حال حاضر 171 مدرسه یک نوبته در استان وجود دارد که با ساماندهی مجدد می‌توان آمار را افزایش داد.
وی افزود: سال گذشته 180 هزار دانش‌آموز در مدارس یک نوبته حضور داشتند که امسال این تعداد به حدود 100هزار نفر رسیده است.
این مسئول تاکید کرد: در حال حاضر 470 مدرسه در مقطع راهنمایی نوبته هستند که در دبیرستان این تعداد 207 مدرسه می‌رسد و در مدارس ابتدایی 171 مدرسه هستند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول