اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آموزش و پرورش قیروکارزین:

دانش‌آموزان از نوشتن یک انشای ساده گریزانند

خبرگزاری فارس: رئیس آموزش و پرورش قیروکارزین گفت: توجه به ادبیات و زبان فارسی مقوله‌ای فراموش شده است و امروز دانش‌آموزان از نوشتن یک انشای ساده و یا یک سخنرانی کوتاه گریزان هستند.

دانش‌آموزان از نوشتن یک انشای ساده گریزانند
به گزارش خبرگزاری فارس از قیروکارزین، ابوالحسن دهقان صبح امروز در همایش مدیران آموزش و پرورش این شهرستان اظهار داشت: برای سنجش اعتبار و ارزش هر جامعه به انسان‌های بزرگ و فرهیخته‌ای توجه می‌شود که در آن دیار رشد یافته‌اند.
وی افزود: ما به این جامعه فرهنگی که انسان‌های شایسته‌ای را در پیکره عظیم و وجود مقدس خود جای داده افتخار می‌کنیم.
وی خطاب به مدیران مدارس اضافه کرد: یک مدیر توانا و اثرگذار تمام محیط خود را به خوبی اداره می‌کند و موجب تحول و دگرگونی رو به پیشرفت آن می‌شود.
دهقان بیان داشت: مدیر در رأس اداره مدرسه ارزش آموزش و پرورش را حفظ کند و معلم و مدرسه مراجع مورد قبول دانش‌آموز و اولیای او باشند.
وی ادامه داد: برای حفظ این مرجعیت معلم و مدیر مدرسه باید به کار خود بها داده و اهل علم، فضیلت و تقوی بوده و انسانیت و اخلاق در سیمای آنها نمایان باشد.
رئیس آموزش و پرورش قیروکارزین اقتدار را شاخصه اصلی مدیر دانست و خاطرنشان کرد: اقتدار از تدبیر، مدیریت، ادب، اخلاق و تیزبینی حاصل می‌شود و در راستای رضایت‌مندی دانش‌آموزان و اولیای آنان پیشبرد امور به کار برده می‌شود.
این مقام مسئول توجه به قرآن و تقویت آن در فضای مدارس را موضوعی حساس دانست و بیان کرد: توجه به قرآن به ویژه در دوره ابتدایی با حساسیت بیشتر و با دغدغه دنبال شود.
دهقان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری برای پیشرفت و شناخت ایران و ایرانی مراجعه به زبان و ادبیات فارسی به ویژه بعد از ورود اسلام را مهم دانست و خاطرنشان کرد: توجه به ادبیات و زبان فارسی مقوله‌ای فراموش شده است و امروز دانش‌آموزان از نوشتن یک انشای ساده و یا یک سخنرانی کوتاه گریزان هستند.
وی ادامه داد: امروز نیاز به ادبیات فاخر که در تاریخ ما می‌درخشد بیش از پیش احساس می‌شود.
این مقام مسئول هوشمند کردن مدارس را امری اجتناب‌ناپذیر دانست و تصریح کرد: دانش‌آموزان باید با عصر الکترونیک آشنا شوند و در این راستا آموزش‌های لازم صورت گیرد و مدارس به امکانات لازم مجهز شوند.
رئیس آموزش و پرورش قیروکارزین در پایان ابراز داشت: بحث حجاب کامل دانش‌آموزان دختر و پسر و حتی معلمان به دقت مورد توجه باشد و با توجه به نزدیکی فصل سرما در مورد استفاده از وسایل گرمایشی اقدامات ایمنی به شدت رعایت شود.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول